728 x 90

بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی

بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران
بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران
بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران: ما پارلمانترها که مردم بریتانیا را نمایندگی می‌کنیم ضمن اعلام حمایت و همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی که وارد دومین ماه اعتصاب‌غذای خود شده‌اند مصرانه می‌خواهیم به اعتصاب‌غذای خود پایان دهند.

کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران که از حمایت بسیاری از اعضای برجسته هر دو مجلس انگلستان برخوردار است، طی بیانیه‌یی که توسط پرفسور لرد آلتون صادر شده، اعلام کرد: نمایندگان پارلمان انگلستان از جامعه بین‌المللی می‌خواهند که جان زندانیان سیاسی در حال اعتصاب‌غذا در زندانهای ایران را نجات دهند.

زندانیان سیاسی شجاعی که در زندان گوهردشت وارد دومین ماه اعتصاب‌غذای خود علیه شرایط هولناک در زندان و سایر اقدامات سرکوبگرانه شده‌اند و ما قویاً از خواستهای آنها حمایت می‌کنیم.

کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران، خطاب به زندانیان اعتصابی تأکید کرد: ایستادگی شما و اراده مصممتان برای به چالش کشیدن ظلم و تعدی رژیم در طی هفته‌های گذشته، انعکاس اراده حقیقی مردم ایران برای مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی و اقدامات سرکوبگرانه آن بوده است. ما در اطلاعیه قبلی خود به تاریخ 14اوت، این موضوع را برجسته کرده و به مقامات رژیم ایران به‌خاطر محروم کردن زندانیان از ابتدایی‌ترین نیازهایشان نظیر الزامات بهداشتی، پوشش مناسب و معالجات ضروری پزشکی، اعتراض کردیم.

در بخش دیگری از بیانیه کمیته پارلمانی بریتانیایی آمده است: ما قویاً این رفتار غیرقابل‌قبول با زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی توسط مقامات رژیم ایران را محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر همبستگی خود را با زندانیان سیاسی گوهردشت که هیچ راه دیگری به جز متوسل شدن به اعتصاب‌غذا برای احقاق حقوقشان و استاندارهای اولیه برای حفظ کرامت انسانی، نداشته‌اند، اعلام می‌کنیم...

در حالیکه آنها وارد دومین ماه اعتصاب‌غذای خود شده‌اند، ما پارلمانترها که مردم بریتانیا را نمایندگانی می‌کنیم، به‌شدت نگران وضعیت سلامتی‌شان بوده و مصرانه از آنها می‌خواهیم که به کارزار اعتصاب‌غذای خود پایان دهند.

آنها بایستی از این قضیه مطمئن باشند که ما به تلاشهای خود برای برجسته کردن وضعیت غیرقابل‌قبول و غیرقابل تحمل زندانیان ادامه می‌دهیم و از جانب آنها تا زمانی که به حقوق مشروع و آزادیهای ابتدایی‌شان دست پیدا کنند، دست از تلاش برنخواهیم داشت.

کمیته پارلمانی بریتانیایی برای ایران آزاد اعلام کرد، هم‌چنین از کارزار جهانی برای به دست آوردن عدالت برای قربانیان رژیم ایران، حمایت خواهد کرد و به فشار گذاشتن روی دولت انگلستان و ارگانهای سازمان ملل برای این‌که رژیم ایران را مجبور کنند که به اعدام‌ها، حلق‌آویزها در ملأعام و دستگیریهای خودسرانه پایان دهد، ادامه خواهد داد.

کمیته پارلمانی برای ایران آزاد، فراخوان خود را به وزارت‌خارجه، دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل، گزارشگر ملل متحد، مخصوص حقوق‌بشر در امور ایران، عفو بین‌الملل و سایر سازمانهای بین‌المللی غیردولتی مورد تأکید قرار داده و از آنها می‌خواهد این رفتار غیرانسانی با زندانیان عقیدتی در ایران را محکوم کنند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شوند.

کمیتهٴ پارلمانی بریتانیایی برای ایران آزاد در پایان بیانیه خود تأکید می‌کند: ما از کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل می‌خواهیم که دست به اقدام عملی زده و کمیته تحقیق بین‌المللی را برای حسابرسی از مسببان و آمران قتل‌عام تشکیل داده و مجازاتهای مقتضی را برای آنها که دست به جنایات سیستماتیک می‌زنند اعمال کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d33974a-a564-4537-9a4d-ae3aabc8526c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات