728 x 90

مانور نظامی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره با بمب‌افکنهای بی‌یک

مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی،
مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی،
در آخرین روز از مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، دو بمب‌افکن اتمی آمریکا روز پنج‌شنبه، نهم شهریورماه 96، در کنار جت‌های جنگی کره جنوبی، پرواز آزمایشی خود را انجام دادند. خبرگزاری رویتر به‌نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گفت که نیروی هوایی این کشور در کنار دو بمب‌افکن آمریکایی که قادر به حمل تسلیحات اتمی‌اند در شبه‌جزیره کره پرواز آزمایشی انجام داده است. روز پنج‌شنبه، آخرین روز از مانور نظامی مشترک ده روزه‌ای بود که دو کشور آمریکا و کره جنوبی سالانه برگزار می‌کنند. این مانور عمدتاً به شبیه‌سازی کامپیوتری موقعیت‌های جنگی اختصاص داشت.

از سوی دیگر آژانس دفاع موشکی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌یی از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سامانه دفاع موشکی در سواحل جزیره هاوایی با مشارکت نیروی دریایی این کشور خبر داد.

موشکهای این سامانه دفاعی از ناوشکن یو‌اس‌اس پاول جونز پرتاپ شده و توانسته موشکهای بالستیک میان‌برد را با موفقیت هدفگیری کند.

این آزمایش یک روز پس از پرتاپ موشکهای بالستیک از سوی کره شمالی انجام می‌شود. موشکهای بالستیک کره شمالی روز سه‌شنبه با عبور از فراز ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمده بودند.

بنا‌ به گزارش دیگری منع سفر به کشور کره شمالی از سوی آمریکا از روز جمعه دهم شهریور، به مورد اجرا گذاشته می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdc852fa-1b7b-479c-b948-9ceb7702411a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات