728 x 90

آخوند مصباح یزدی: متأسفانه برخی علناً بر علیه اصلی‌ترین مسأله انقلاب یعنی ولایت فقیه کار می‌کنند

آخوند مصباح یزدی
آخوند مصباح یزدی
مصباح یزدی به شکسته شدن طلسم ولایت‌فقیه حتی در داخل نیروهای رژیم اعتراف کرد و گفت:‌ متأسفانه برخی از سر جهل یا عناد، علناً بر علیه این اصلی‌ترین مسأله انقلاب یعنی ولایت فقیه، کار می‌کنند و درصدد تضعیف آن هستند؛ آن هم قربه الی الله!

وی در قسمت دیگری از سخنانش که در روزنامه حکومتی انتخاب ۸شهریور ۹۶ منعکس شده است با طعنه به روحانی که گفته بود «نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد» گفت:‌ مگر در زمان حکومت امیر المومنین (ع) که بهترین حکومت عادلانه از ابتدای خلقت تاکنون بوده است، هیچ فساد و گناهی صورت نمی‌گرفته است؟ تخلف، گناه، قتل، زنا و دزدی در آن زمان هم واقع شده است، اما در حکومت ایشان زمینه برای رشد انسانیت فراهم شد.

از طرف دیگر آخوند مکارم شیرازی هم به فضای اعتراضی جامعه علیه ولی‌فقیه ارتجاع اعتراف کرد و گفت:‌ به گوش ما رسیده است که در مورد قرآن، دین، رهبری و مراجع بدگویی می‌کنند.

وی افزود: در این فضا اتفاقات سیاسی و بداخلاقی موج می‌زند، دولت هنوز تصمیمات جدی درباره این فضا نگرفته است، این فضا می‌تواند بنیان کشور را از بین ببرد، این فضا سریعاً باید مورد مطالعه قرار گرفته و چاره‌اندیشی شود.

بیشتر بخوانید:
آغاز روند شقه و تجزیه در هر دو باند حاکم
همزمان با تشدید جنگ قدرت بین دو جناح حاکم، شاهد روند رو به‌ افزایش کشمکش و درگیری در داخل هر یک از این دو جناح، بین باندها و دستجات درونی آنها هستیم.
یکی از موارد برجسته بروز شکاف در باند خامنه‌ای، دستگیری حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد و واکنش او به‌ این قضیه است.

احمدی‌نژاد در نامه سرگشاده‌یی خطاب به‌ «ملت ایران» آشکارا به رویارویی با قوه قضاییه و ولی‌فقیه ارتجاع پرداخته و با استناد به‌ موادی از قانون اساسی، بازداشت معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق را اقدامی غیرقانونی و یک ظلم بزرگ توصیف کرده و خواستار آزادی فوری وی و جلوگیری از ادامه این ظلم بزرگ شده است. احمدی‌نژاد سپس زبان به‌ طعن گشوده و با اشاره به‌خامنه‌ای می‌افزاید: «برخی می‌گویند نباید علنی انتقاد کرد که موجب تضعیف است و باید موارد را به‌طور خصوصی به‌ مقام معظم رهبری منتقل کرد. اما مگر همه مردم به ایشان دسترسی دارند».
رئیس‌جمهور سابق رژیم سپس به‌ شیوه‌های رایج در زندانها و نحوه بازجوییها و تحت فشار قرار دادن متهم برای گرفتن اقرارهای غیرواقعی که اکنون دامن معاون او را هم گرفته اشاره نموده است.

این فاشگوییها، اگر‌چه فی‌نفسه برای مردم ایران در رابطه با رژیمی که در تمام دوره حاکمیتش و در این «38سال جز زندان و اعدام بلد نیست» نکتة جدیدی محسوب نمی‌شود، اما آنچه آن را دارای اهمیتی خاص می‌کند، بیان آن توسط کسی است که خودش 8سال و دو دوره، رئیس‌جمهور این نظام و سوگلی خامنه‌ای بوده و درباره کسی که معاون ریاست‌جمهوری بوده ‌امری خارق‌العاده و نشانه‌یی از شدت بحران درونی رژیم است و آخرین ماههای حیات رژیم شاه را تداعی می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/719610df-b37d-4d39-8cfe-985655bfc42a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات