728 x 90

دست فروشی کسبه پلاسکو در ترکیه

دست فروشی کسبه پلاسکو
دست فروشی کسبه پلاسکو
به گزارش سایت حکومتی آرمان 9شهریور 96 درجلسه روز گذشته مجلس ارتجاع، که به حادثه پلاسکو اختصاص داشت، ولی داداشی عضو مجلس ارتجاع از آستارا به ورشکستگی کسبه و دستفروشی مالکان پلاسکو در ترکیه اعتراف کرد و گفت: ”بسیاری از مالکان واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو امروز سرمایه خود را از دست داده، ورشکسته شده‌اند یا در ترکیه دستفروشی می‌کنند، در حال حاضر هیچ مرجع پاسخگویی به وضعیت آنها وجود ندارد، در حالی‌که وزارت کار باید به آن ورود پیدا می‌کرد“.

در گزارش کمیسیون عمران مجلس ارتجاع، که روز 8شهریور قرائت شد، در دلایل آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو با بی‌شرمی و بلاهت آخوندی به تبعیت از امام دجالشان که از همان ابتدای انقلاب ضدسلطنتی می‌گفت خودشان خودشان را می‌کشند اکنون بعد از نزدیک به ۴۰سال دوباره حادثه فروریختن پلاسکو را به گردن کسبه می‌اندازند که خودشان را از پاسخگویی در ببرند. این گزارش نشان می‌دهد که دولت و شهرداری هیچ نقشی در این حادثه نداشته‌اند و علت حادثه حریق، بهره‌برداری غیرمجاز کارگران واحدهای صنفی در طبقه دهم ساختمان از ادوات گرمایشی و سیم‌کشی غیرمجاز و غیراستاندارد بوده که منجر به حریق شده است.

شهرداری تهران مسئول اطفای حریق پلاسکو

اسماعیل نجار در جریان نشست علنی دیروز مجلس رژیم گفت: در سال به‌طور میانگین با ۱۶۰هزار حریق روبه‌رو هستیم. در سال ۹۵ تعداد حریق و حوادث شهر تهران ۲۳هزار و ۴۰۰فقره بوده است. او با بیان این‌که اطفای حریق به عهده آتش‌نشانی‌هایی است که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند،

100ساختمان هم‌چون پلاسکو در تهران

روز گذشته نماینده رژیم در تهران اعلام کرد: باید به این نکته توجه کنیم که هم‌چنان یکصد ساختمان دیگر هم‌چون پلاسکو در تهران وجود دارد.

مصطفی کواکبیان با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت ۶۰۰صاحب واحد صنفی این ساختمان، تأکید کرد: این ۶۰۰صاحب واحدهای صنفی امروز سرگردان شده‌اند و ساختمان پشت پلاسکو نیز به‌دلیل مشکلات این ساختمان هم‌چنان معطل و بلااستفاده مانده است و باید به این نکته توجه کنیم که چه میزان بی‌مسئولیتی انجام شده که این حادثه به وجود آمده است.

هشت‌ماه بعد از حادثه پلاسکو که بر اثر آن بیش از 20نفر از شهروندان از جمله ۱۶آتش‌نشان جان خود را از دست دادند و در شرایطی که آخرین بررسیها نشان می‌دهد کسبه پلاسکو هم‌چنان در بسیاری موارد بلاتکلیف هستند.

در گزارشی که کمیسیون عمران مجلس رژیم از این حادثه ارائه کرده است؛ به هیچ نکته جدیدی در آن نیست و تکرار همان حرفهایی است که در ماه‌های اخیر در مورد این حادثه در رسانه‌ها منتشر شده است.

لازم به یادآوری است مالکیت پلاسکو متعلق به بنیاد غارت و چپاول موسوم به مستضعفان بود، این بنیاد یک نهاد حکومتی تحت‌نظر ولی‌فقیه ارتجاع محسوب می‌شود که به هیچ دستگاهی جز او پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید:
سلامت نیوز: پنج ماه از فاجعه پلاسکو گذشته است. پس از این‌که گزارش هیأت ویژه بررسی ابهامات پلاسکو از سوی دولت اعلام شد و طی آن مقصران اصلی این فاجعه مشخص شدند، همگان منتظر بودند تا بنیاد مستضعفان، شهرداری و وزارت کار به قوه قضاییه احضار شوند و به ابهامات این پرونده رسیدگی شود، اما پس از گزارش همه چیز رها شد و حالا نه به خانواده آتش‌نشانان کشته شده رسیدگی می‌شود و نه کسی سعی می‌کند مشکلات کسبه پلاسکو را حل کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05d4bebe-197f-4576-9d0b-dad5c8ed42e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات