728 x 90

محکومیت شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی

کره شمالی پرتاب موشک
کره شمالی پرتاب موشک
ژاپن تلاش دارد فشار را روی کره شمالی بعد از پرتاب موشک اخیر افزایش دهد.

این بار موشک از فراز جزیره هاکیدوی ژاپن عبور کرد که محل سکونت بیش از ۵میلیون نفر است. آژیرها در این جزیره به صدا در آمد و از مردم خواسته شد پناه بگیرند.

سی.ان.ان 8شهریور 96: این موشک برای ۱۴دقیقه در پرواز بود و بیش از 2700کیلومتر پرواز کرد و بر فراز اقیانوس تکه‌تکه شد. نخست‌وزیر ژاپن شینزو آبه آن را بدترین تهدید خواند.

خبرنگار سی.ان.ان از توکیو:
آمریکا و ژاپن و کره جنوبی بلافاصله برای تشکیل اجلاس اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث پیرامون این پرتاب موشک فراخوان دادند.

نخست وزیر ژاپن شینزوآبه خشم خود را ابراز کرد زیرا آن موشک از فراز خاک ژاپن بسوی اقیانوس شمالی عبور کرد.

وی گفت با جامعه بین‌المللی کار خواهد کردتا فشار را بر کره شمالی افزایش دهد. در این نقطه احتمال این است که یک فشار اقتصادی باشد که چین نیز بخش بزرگی از آن خواهد بود. ولی قطعاً فشار اقتصادی تنها کاری است که ژاپن می‌تواند بکند.

نخست وزیر ژاپن تماسی 40دقیقه‌ای با دونالد ترامپ داشت. دونالد ترامپ گفته است آمریکا ۱۰۰درصد پشت ژاپن است و هرکاری در دفاع ژاپن انجام خواهد داد

شین زوآبه نخست‌وزیر ژاپن: «موشکی که از بالای سرکشور ما گذشت نشان‌دهنده بزرگترین وخطرناک‌ترین تهدید علیه کشورما تاکنون بوده است. هم‌چنین تهدیدی برای منطقه آسیا و اقیانوسیه است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a759689-64c0-45e9-8c61-8217edc538e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات