728 x 90

عضو مجلس ارتجاع: برجام درآینده با مخمصه‌های حقوقی بیشتری مواجه می‌شود

ابوالفضل ابوترابی عضو مجلس ارتجاع
ابوالفضل ابوترابی عضو مجلس ارتجاع
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس ارتجاع تأکید کرد که سند برجام درآینده با مخمصه‌های حقوقی بیشتری مواجه می‌شود.

به گزارش سایتهای حکومتی ۸شهریور ۹۶ وی افزود: از آنجایی که توافق هسته‌یی با عجله تنظیم شد و از آن به‌عنوان توافق پاویونی یاد می‌شود مشکلات حقوقی متعددی دارد. متأسفانه رئیس مجلس، ریاست‌جمهوری و دوستان دیگر در تنظیم سند توافق هسته‌یی عجله کردند و مباحث حقوقی در آن دیده نشده است و همین امر باعث شد که امروز نتیجه خوبی از برجام حاصل نشود.

وی با اعتراف به این‌که اجرای برجام تاثیری بر معشیت و زندگی نداشته است، تأکید کرد: هر چه از اجرای برجام می‌گذرد، مخمصه‌های حقوقی آن بیشتر از گذشته خواهد شد... هدف برجام رفع تحریمها و تاثیر مستقیم بر زندگی مردم بوده که چنین هدفی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید:‌

سفیر پیشین رژیم:‌ برجام با رفتن اوباما و کری، رفت

حسین ملائک، سفیر پیشین رژیم در سوئیس و چین سوز و گداز کرد که با پایان یافتن عهد اوباما برجام نیز تمام شده است وی گفت:‌ «هشت سال آینده ما مجدداً چنین محدودیتی داریم؛ یعنی آنها از ما خواهند پرسید که چرا می‌خواهید اتم داشته باشید یا برای چه می‌خواهید اسراییل را حذف کنید و... بنابراین برجام با رفتن اوباما و کری، رفته است». وی روز ۳۰مرداد ۹۶ در گفتگو با سایتهای حکومتی افزود:‌

«برجام... ما را از مدار فلاکت‌بار به مدار امیدوارانه‌تری رهنمون کرد و از این بابت مورد تأیید است... ولی نتیجه برجام چیزی که پیش‌بینی می‌شد، نبود».

اعتراف یک کارشناس اقتصادی رژیم: برجام در حل مشکلات اقتصادی شکست خورد

یک اقتصاددان رژیم با سوز و گداز در رابطه با مصوبه کنگره آمریکا برای تقویت و گسترش تحریمها علیه رژیم ایران اعتراف کرد: یکی از بزرگترین سیستم‌های بانکی دست آمریکا است و وقتی صحبت از تحریم می‌کند می‌تواند با توجه به قراردادهای جدیدی مانند FATF حتی بانکهای داخلی ایران را هم تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج ضدمردمی روز 27مرداد 96، ابراهیم رزاقی، اقتصاددان حکومتی با یادآوری قرارداد FATF و تبعات آن، مصوبه مجلس آخوندی در رابطه با تحریم‌های اخیر آمریکا را ناچیز‌ خواند و گفت: «بانکهای آمریکایی می‌توانند با اعمال فشار بر ایران باعث تحریم نهادهای نظامی از جمله سپاه و... از سوی بانکهای داخل کشور شوند که چندی پیش نیز شاهد بودیم یکی از بانکها مشکلاتی را برای یک نهاد نظامی در کشور به وجود آورد».

وی با تأکید بر قدرت مالی، بانکی و ارزی آمریکا عنوان کرد: «در حال حاضر هم شاهد هستیم که اگر ‌چه طبق برجام تحریم‌های بانکی برداشته شده است اما در عمل به‌خاطر اعمال فشار سیستم بانکی آمریکا بر بانکهای دنیا، غالب بانکهای بزرگ امکان مبادلات ارزی با ایران را ندارند. حتی در مواردی شاهد بوده‌ایم که قراردادهایی بسته شده است اما امکان جا به جایی ارز برای عملیاتی شدن قرارداد وجود ندارد».

وی در رابطه با نداشتن قابلیت اجرایی مصوبه مجلس ارتجاع گفت: «مجلس دانسته یا ندانسته طرحی را تصویب کرده است که تنها اقدامات متقابلی انجام داده باشد اما در عمل این طرح قابلیت اجرایی بسیار کمی داشته و حتی اگر عملیاتی هم بشود در قبال تحریمهای آمریکا اثر چندانی نخواهد داشت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1827a31a-5064-4864-9e0a-0e26a5d269bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات