728 x 90

مسمومیت ۱۷۰نفر با آب آلوده در چهار محال و بختیاری

وضعیت بحرانی آب آشامیدنی
وضعیت بحرانی آب آشامیدنی
حسن نوری، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور رژیم روز سه‌شنبه هفتم شهریور 96 با اعلام این خبر به خبرگزاری حکومتی میزان گفت:‌ 'از روز ۲۷مرداد ماه تا ساعت ۱۶امروز به‌علت مسمومیت با آب آلوده ۱۷۰شهروند دهستان دیناران شهرستان اردل استان چهار محال و بختیاری مسموم شدند.'

وی افزود ۱۶۰نفر از مصدومان از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۰نفر هم‌چنان در بیمارستان بستری هستند.

بیشتربخوانید:

کارگزار رژیم: آلودگی آب استان تهران نگران‌کننده است

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست رژیم استان تهران، در یک گفتگو رسانه‌یی به آلودگی آب پایتخت اعتراف کرد و گفت: «آلودگی آب مساله‌ای است که برخلاف آلودگی هوا توسط شهروندان رویت نمی‌شود ولی ما متوجه آن می‌شویم و جای نگرانی دارد».

خبرگزاری حکومتی ایسنا 23تیر 96 به‌نقل از ناصر مهردادی در تأکید بر این‌که آلودگی هوای استان تهران و آلودگی آب از جمله مشکلات روزافزون است نوشت: «با توجه به امکانات محدود در قسمت حفاظت محیط‌ زیست، از شورای شهر تهران انتظار داریم به وعده‌هایشان عمل کنند».

وضعیت قرمز منابع آب در پارس آباد مغان

آب آشامیدنی در 21روستا در شهرستان پارس آباد نوبت بندی شد.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی در 3مرداد 96، با افزایش مصرف آب در فصل گرما و محدودیت منابع آبی، آب آشامیدنی 21روستا در شهرستان پارس آباد مغان نوبت بندی شده است به‌نحوی که طی شبانه روز آب برای چند ساعت قطع می‌شود.
بحران آب؛ هیچ شهری در استان خوزستان نیست که مشکل آب نداشته باشد
مدیرعامل آبفای رژیم در خوزستان چهارشنبه 28تیر 96 اعتراف کرد: اکنون تقریباً هیچ شهری در استان خوزستان نداریم که مشکل آب نداشته باشد؛ شهرهای ما یا دچار مشکل ناپایداری کمی یا دچار ناپایداری کیفی هستند.
صادق حقیقی‌پور بدون اشاره به منبع این مشکلات گفت: «شرکت آب و فاضلاب خوزستان، یک شرکت غیردولتی است و تمام این هزینه از محل منابع خودمان بوده است. ضریب تعرفه آب در استان به جز اهواز شش‌دهم است و از طرفی تمام تأسیسات تولید و توزیع ما فرسوده هستند و از مردم می‌خواهیم که با صرفه‌جویی در مصرف آب و پرداخت قبوض، به ما کمک کنند».

بحران آب، ۱۳ساعت قطعی آب در کمال‌شهر کرج

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز 16تیر 96، بحران آب که هر ساله با آغاز فصل گرما، شروع می‌شود، مردم منطقه کمال‌شهر کرج را با قطعی مکرر آب شرب با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.
زن جوانی که ساکن بلوار شهرداری در منطقه کمال شهر کرج است در رابطه با قطعی مستمر آب گفت: «ما در منطقه بوستان یکم ساکن هستیم و طی شبانه روز گذشته، شاهد قطعی آب طولانی‌مدت بوده‌ایم، وقتی هم در اعتراض به این مسأله و درخواست رسیدگی با اداره مربوطه تماس می‌گیریم، در جواب می‌گویند: قطعی آب ناشی از مشکلات تعویض لوله، ایرادات فنی شیر فلکه اصلی است.
روز گذشته از ساعت 9 صبح تا 10 شب، یعنی 13ساعت، آب وجود نداشت و برای ساکنینی که در خانه خود فرزند کوچک و یا فرد بیمار دارند این مسأله بسیار ناراحت‌کننده است، امروز نیز به همین منوال، از ساعت 9 صبح تا این لحظه وضعیت قطعی همین است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/265f1567-b6c9-45c7-89a5-f1e3d5dff99a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات