728 x 90

مرگ ۸۰۰کارگر ساختمانی در شش ماه اول سال ۹۵

حوادث کار
حوادث کار
حوادثی که منجر به مرگ کارگران در استان تهران شده در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل ۳۴درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا روز سه‌شنبه ۷شهریور ۹۶مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی رژیم در استان تهران گفت:‌ حوادث منجر به مرگ در استان تهران رشد ۳۴درصدی داشته طوری‌که در ۴ماه اول سال ۱۲۱نفر جان خود را از دست دادند.
 
وی افزود:‌بیش از نیمی از حوادث کار منجر به مرگ در بخش ساختمان رخ می‌دهد. سال ۹۴قریب ۱۲۰۰کارگر ساختمانی جان خود را در اثر حوادث ناشی از کار از دست دادند.

به گفته وی سال ۹۵این آمار ۳۰درصد افزایش یافت و تنها در شش ماهه اول این سال، بیش از ۸۰۰کارگر ساختمانی در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند.

 

سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل حوادث کاری اعلام شده که به فوت کارگران منجر شده است.

بیشتربخوانید:
ریزش آوار عملیات گودبرداری/کشته و مفقود شدن کارگران گرمدره‌یی

ریزش آوار ناشی از عملیات گودبرداری در شهرستان گرمدره استان البرز منجر به مفقود شدن دو کارگر و جان باختن یک کارگر دیگر شده است.
در پی تماس تلفنی با آتش‌نشانی گرمدره؛ مأموران امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و پس از جست و جو پیکر یک کارگر را یافتند.
هم اکنون عملیات برای یافتن دو کارگر دیگر که در زیر آور مفقود شده‌اند؛ ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7425426-48fa-40f5-9b86-da00398e3634"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات