728 x 90

قتل‌عام حدود ۳هزار مسلمان در میانمار طی ۳روز + فیلم

قتل عام 3000 نفر در میانمار
قتل عام 3000 نفر در میانمار
دکتر آنیتا شاگ، سخنگوی شورای روهینگیای اروپا گفت: در حملات ۳روز اخیر ارتش میانمار در ایالت آراکان 2 تا 3هزار مسلمان کشته شده‌اند.

وی افزود: این قتل‌عام مسلمانان میانمار نسبت به سال 2012 و اکتبر گذشته صد برابر شده است. اوضاع هیچ گاه به این اندازه وخیم نبوده است.

سخنگوی شورای روهینگیای اروپا با بیان این‌که با یک نسل‌کشی آرام در آراکان مواجه هستیم، تصریح کرد: در قتل‌عامی که روز گذشته در روستای سائوپارای راتاهونگ صورت گرفت، بین 900 تا 1000مسلمان کشته شدند و در این کشتار تنها یک پسربچه زنده مانده است.

شاگ که به‌عنوان یک پزشک در سوئیس کار می‌کند، گفت: به گزارش فعالان و منابع محلی در آراکان در روستاهای مختلف آن، دست‌کم 2 الی 3هزار مسلمان توسط ارتش میانمار قتل‌عام شده‌اند.

وی افزود: بیش از 100هزار غیرنظامی نیز آواره شده‌اند و 2هزار مسلمان آراکانی در مرز میانمار- بنگلادش محصور مانده‌اند. این در حالی است که مرز بنگلادش نیز به روی مسلمانان بسته شده است.

سازمان ملل‌متحد مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده‌اند، را به‌عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم های انسانی در جهان قرار دارند» می شناسد.

گفتنی است در پی بروز درگیری در ایالت میانمار در سال 2012 میان بوداییان و مسلمانان تراژدی روهینگیا برملا شد. در این درگیریها شمار بسیاری که اغلب آنها را مسلمانان تشکیل می‌دادند، کشته شدند؛ صدها خانه و محل کار سوزانده شده و هزاران نفر به‌دلیل وقایع خشونت‌بار مجبور به ترک این منطقه شدند.

در این راستا، کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد نیز به‌دنبال اعزام نیروهای مذکور با انتشار اطلاعیه‌یی این اتفاق را نگران‌کننده دانست و دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور را به آرامش و احترام به حقوق‌بشر در خلال اجرای تدابیر امنیتی در آراکان فراخواند.

بیشتر بخوانید:‌
هشدار دبیرکل ملل‌متحد نسبت به کشتار مسلمانان میانمار

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌متحد ۶شهریور ۹۶گفت آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل از کشته شدن شهروندان غیرنظامی در عملیاتهای امنیتی در ایالت روخین میانمار عمیقاً نگران است.

وی از کشور همسایه بنگلادش می‌خواهد تا به مردم اقلیت روهینگیا که در حال فرار و خواهان محل امن هستند اجازه ورود بدهد...

استیفان دوجاریک در بیانیه‌یی اعلام کرد بسیاری از کسانی که در حال فرار هستند زنان و کودکان هستند که بعضی از آنها مجروح هستند.

بحران انسانی میانمار و تحقیقات سازمان ملل‌متحد در مورد پاکسازی اقلیت مسلمان روهینگیا

مقامات ارشد سازمان ملل‌متحد ۱۷خرداد ۹۶ گفته‌اند خشونت علیه اقلیت مسلمان در میانمار ممکن است پاکسازی قومی و از مصادیق جنایت علیه بشریت باشد. تحقیقات این نهاد بین‌المللی در مورد ابعاد حقوقی ارتکاب خشونت و سرکوب گسترده این اقلیت در میانمار ادامه دارد.

پس از خشونتهای گسترده نیروهای نظامی علیه اقلیت میانمار، از اکتبر گذشته ۷۴هزار تن آنها از میانمار گریخته و به بنگلادش پناهنده شدند. به این ترتیب جمعیت مسلمانان روهینگیا در بنگلادش به پانصد هزار نفر رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4df40a12-4c8e-4569-a8f4-7595448638b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات