728 x 90

اعتراف تکان‌دهنده وزارت کار رژیم:‌ ٩٤درصد کارگران با قراردادهای موقت کار می‌کنند

تجمع اعتراضی کارگران قراردادی -آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران قراردادی -آرشیو
روزنامه حکومتی شهروند روز ۵شهریور ۹۶ به وضعیت نابسامان کارگران اعتراف کرد و نوشت: «بیش از ٩٠‌درصد نیروی کار قراردادهای موقت دارند. قانون کار مانع مهم رفع مشکلات قراردادهای کارگری است... . بر اساس اعلام وزارت کار، ٩٤درصد کارگران با قراردادهای موقت کار می‌کنند و افرادی وجود دارند که با ٢٥‌سال سابقه کار هنوز قرارداد چندماهه در دستشان است. با این وجود فعالان کارگری و کارفرمایی امیدی به حل این چالش کهنه کارگران و کارفرمایان ندارند».

بیشتر بخوانید:‌

اعتراف به این‌که ۹۳درصد کارگران با قراردادهای موقت، امنیت شغلی ندارند


روزنامه حکومتی جهان صنعت 17مرداد 96 به عدم امنیت کاری کارگران اعتراف کرد و نوشت:
«به دنبال اعتراض جامعه کارگران و هم‌چنین فعالان صنفی کارگری در خصوص کوتاه بودن عمر قراردادهای موقت کار و هم‌چنین امنیت نداشتن کارگران که گاهی ناچار هستند به‌دلیل تأمین مالی خانواده خود حتی زیر بار قراردادهای سفیدامضا بروند، وزارت کار اخیراً از سامانه‌ای به نام سامانه ثبت قراردادها صحبتی به میان آورد.
معاون وزیر کار با اشاره به سقف قراردادهای موقت در کشور گفت: سقف زمانی این نوع قراردادها در برخی کشورها دو تا پنج سال و در برخی از کشورهای دیگر تا ۱۰سال نیز تعیین شده است اما متأسفانه در کشور ما هیچ مدت زمان و سقفی برای قراردادهای موقت تعیین نشده است‌ ... . و امنیت و آرامش کارگران را مختل کرده است‌.

علی‌بیگی رئیس کانون عالی موسوم به شوراهای اسلامی گفت: بر اساس آمار حداقل 93درصد کارگران با وجود این‌که در مشاغل با ماهیت دائم مشغول فعالیت هستند، متأسفانه با قراردادهای یک ماهه، سه‌ماهه و شش ماهه مشغول کارند‌. ... .. در کشوری که 93درصد کارگران با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند و آرامش و امنیت شغلی در محیط کار وجود ندارد نتیجه آن چیزی جز کاهش نرخ بهره‌وری نیست‌ ... . خیلی وقت است که به‌دلیل اوضاع معیشتی نامناسب کارگران و هم‌چنین نیاز آنها به کار، قراردادهای سفید امضا در اختیار آنها قرار می‌گیرد که آنها به ناچار قرارداد را امضا می‌کنند در حالی‌که پس از اتمام پایان قرارداد، در نگارش آن تغییراتی ایجاد می‌شود که در نهایت حقوق کارگر را پایمال می‌کند».

۹۰درصد کارگران و قراردادهای کاری ۱تا ۳ماهه است
یک کارگزار رژیم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأیید این‌که وضع امنیت شغلی کارگران و قراردادهای موقت کار نامطلوب است گفت:‌ بالای ۹۰درصد کارگران موقت یکماهه، دو ماه و سه ماهه است.
به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) روز سه‌شنبه ۲۷تیر ۹۶، خدایی عضو شورای عالی کار رژیم با بیان این‌که امنیت شغلی پاشنه آشیل و دغدغه اصلی جامعه کارگری است، گفت: در دهه 70شاهد ظهور عناوینی تحت عنوان مشاغل نیمه وقت بعضاً با قرارداد پاره وقت بودیم تا جایی که امسال بیش از 95درصد قراردادها به‌صورت پاره وقت تنظیم می‌شود و همین امر بر کیفیت کار کارگران تاثیر منفی گذاشته است.
باید یاد آور شد که در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی روزانه هزاران کارگر در قالب قراردادهای موقت کار بدون برخورداری از حق بیمه و مزایا و محروم از حمایت قانون کار، مشغول کارند و معیشت خود و خانواده‌هایشان را از این طریق تأمین می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/911f54cb-00f2-4701-8bd9-33c8449be07c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات