728 x 90

جزییاتی از کمکهای کره شمالی به برنامه تسلیحات شیمیایی رژیم اسد

بکارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم جنایتکار اسد-آرشیو
بکارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم جنایتکار اسد-آرشیو
اسناد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم کره شمالی برای کسب پول نقد با هر کس وارد معامله می‌شود، حتی با رژیم دیکتاتور آدم کش بشار اسد.

تلویزیون سی.ان.ان 4شهریور 96:
یک منبع دیپلوماتیک به سی.ان.ان گفت: متخصصان شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در حال بررسی یک گزارش محرمانه هستند که می‌گوید «دو محموله دریایی کره شمالی در ماههای اخیر رهگیری و متوقف شده است».

بنا‌ به گزارش سازمان ملل که از طرف گزارشگر رویتر رویت شده است این محموله‌ها برای ارگانهای رژیم اسد بوده‌اند که درگیر برنامه تسلیحات شیمیایی هستند.

جاناتان شانزر تحلیلگر مالی تروریسم از وزارت خزانه‌داری آمریکا: «این یک سناریو خوفناک است. رژیم کره شمالی که خود خطرناکترین رژیم در جهان است، در حال فروش و پراکنده کردن سلاحهای فوق خطرناک خود به تعدادی دیگر از رژیمهای خطرناکتر در جهان شامل رژیم بشار اسد است. رژیمی که از سلاحهای شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده است».

بر اساس گفته رویتر، گزارش سازمان ملل نمی‌گوید که کی و کجا عملیات ره‌گیری و توقف محموله کره شمالی اتفاق افتاده است و یا چه چیزی در آن محموله بوده است.

جاناتان شانزر: «می‌تواند قطعات موشکی باشد و یا می‌تواند خود مواد شیمیایی باشد. این تجهیزات برای کمک‌رسانی به بشار اسد به‌منظور قتل‌عام مردم سوریه است»

متخصصین می‌گویند کره شمالی انبوهی از تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد و احتمالاً نسبت به عواقب استفاده از آن هوشیاری کمی دارد. مقامات رسمی مالزیایی گفته‌اند کره شمالی از گاز اعصاب وی اکس که غیرقانونی‌ست برای کشتن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور استفاده کرده است.

البته این اولین باری نیست که کره شمالی و رژیم سوریه چنین روابط خطرناکی را برقرار می‌کنند. در سال 2007، نظامیان اسراییل یک راکتور اتمی را در سوریه بمباران کردند. مقامات رسمی اطلاعاتی آمریکایی بعداً مشخص کردند این کره شمالی بود که به رژیم سوریه در ساخت این رآکتور کمک کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8987f4e-853c-4775-bd44-79d8229c8b1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات