728 x 90

سمیر جعجع: هیچ همکاری با رژیم داعشی بشار اسد نخواهیم کرد

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی
سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی
سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی، حزب‌الله را متهم کرد که به‌دلیل همکاری با رژیم اسد به ارتش لبنان ضرر زده است. وی ربودن نظامیان توسط حز‌ب‌الله با هدف فشار روی دولت لبنان برای اجرای گفتگوهای رسمی با رژیم بشار اسد را محکوم کرد.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۵شهریور ۹۶ افزود وی با اشاره به رژیم بشار اسد گفت کمترین چیزی که درباره این رژیم می‌شود گفت این است که داعشی و حتی بیشتر است.

اشرف ریفی وزیر سابق دولت لبنان هم گفت آزادی واقعی زمانی محقق می‌شود که قاتلان شهید رفیق حریری دستگیر شوند. وی خواستار خلع‌سلاح حزب‌الله و همه شبه‌نظامیان شد.

ریفی از حسن نصرالله خواست که قبل از این‌که خواهان رابطه با رژیم قاتل بشار اسد شود، اول دولت لبنان را به‌رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید:‌

سمیر جعجع:‌ باید سلاح حزب‌الله در دست دولت و نهادهای دولتی باشد

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی گفت تک‌روی حزب‌الله در تصمیم‌گیری و مشخص کردن زمان جنگ بدون مراجعه به دولت یا فرماندهی ارتش باعث ناراحتی بسیاری از نیروهای سیاسی شده است که خواهان تفاهم بر سر یک استراتژی دفاعی برای محدود کردن نقش حزب‌الله و گذاشتن سلاحش در دست دولت و نهادهای دولتی هستند.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۶مرداد ۹۶ علاوه بر نقل موضعگیری سمیر جعجع صحبتهای مشاور وی وهبه قاطیشا را نیز منعکس کرده است که گفته است تا زمانی که حزب‌الله به فکر منافع ملی نیست لبنان از دست این حزب خلاص نخواهد شد.

یادآوری می‌شود کمیته قانونی ائتلاف ملی ا‍پوزیسیون سوریه روز چهارشنبه یک یادداشت اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل جامعه کشورهای عربی فرستاده بود و از جنایات حزب‌الله علیه شهروندان و پناهندگان سوری در قلمون سوریه و عرسال لبنان شکایت کرده بود.

سمیر جعجع:‌ رژیم ایران در پی گسترش هژمونی خود و ایجاد خلافت ولایت فقیه است

سمیر جعجع رئیس حزب قوات لبنان درباره نقش مخرب رژیم ایران در منطقه گفت: ”متأسفانه جمهوری اسلامی طرح ویژه خود را دارد که با منافع و اهداف و موجودیت خیلی از کشورهای اسلامی در منطقه ما در تضاد است. محور طرح رژیم ایران گسترش هژمونی این کشور و ایجاد خلافت و انتشار ولایت فقیه (با استفاده) از تمامی راههاست و حتی از دخالت برای بهم زدن ثبات دولتهایی که با این رویا دشمنی دارند، دریغ نمی‌کند..

وی افزود:. «ما بارها تأکید کرده‌ایم که این رویا محقق نخواهد شد».

سمیر جعجع: بشار اسد جزیی از منظومه تروریستی در سوریه

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی گفت بشار اسد جزیی جدایی ناپذیر از منظومه تروریستی در سوریه است و برای خلاص شدن از او باید تلاش کرد.
وی در جریان گفتگو با خبرنگاران گفت راه‌حل در سوریه با خلاص شدن از چنگ شبه‌نظامیان داعش و بشار اسد و فشار برای ایجاد راه‌حل سیاسی شروع می‌شود.
سمیر جعجع هم‌چنین خواهان ضرورت بازگشت پناهندگان به وطنشان از طریق ایجاد منطقه امن شد.
وی افزود این راه‌حل، تمام تلاشها برای تغییر بافت اجتماعی که در سوریه جریان دارد را از بین می‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b68b6476-0df7-4bc2-ae5d-f7e272701464"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات