728 x 90

جابه‌جایی هزاران زندانی از ترس سیل در ایالت تگزاس آمریکا

توفان هاروی بخشی از ایالت تگزاس را در هم کوبید
توفان هاروی بخشی از ایالت تگزاس را در هم کوبید
به گزارش رسانه‌های آمریکا 5شهریور 96 در حالی که توفان هاروی بخش مهمی از ایالت تگزاس را در وضعیت اضطراری قرار داده، مقامهای محلی ناچار شده‌اند ۴۵۰۰زندانی را از بیم بالا آمدن آب رودخانه به محلی دیگر منتقل کنند.

این توفان تاکنون تعدادی کشته و مجروح بر جای گذاشته است و بیش از ۳۰۰هزار نفر بدون برق مانده‌اند.

هاروی در نخستین ساعتهای بامداد شنبه (۲۶اوت برابر با چهارم شهریور) به سواحل شهر کورپس کریستی رسید؛ این توفان دریایی که با شدت 4درجه به خشکی رسید، پس از آن کمی تضعیف شده است. به گفته مقامهای محلی این توفان هنوز "بسیار ویرانگر" است چرا که گردبادها و بارش‌های سنگین ناشی از آن بخش‌های مهمی از مناطق آسیب دیده را زیر سیل فرو برده است.

این نخستین توفان بزرگ دریایی با شدت ۴درجه است که طی ۱۳سال گذشته به خاک آمریکا می‌رسد.

بسیاری از ساکنان مناطق جنوبی شرقی تگزاس بدون برق مانده‌اند.

هواشناسان بارندگی گسترده به میزان ۴۰ تا ۱۰۱سانتیمتر را در مناطق مختلف تگزاس، از جمله شهر بزرگ هوستون، پیش‌بینی کرده‌اند و به همین علت به افرادی که در حواشی رودخانه‌ها زندگی می‌کنند هشدار داده‌اند که به نواحی مرتفع‌تر بروند.

آخرین بار در آمریکا سال ۲۰۰۵ توفانهایی با قدرت مشابه توفان هاروی (تندباد با سرعت بین ۲۰۹ تا ۲۵۱کیلومتر در ساعت) به ثبت رسید.

در توفان کاترینا، در اوت ۲۰۰۵، نزدیک به دو هزار نفر کشته شدند. در توفان ویلما، در اکتبر همان سال، ۸۷نفر کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c26d335e-1757-4c1c-8eed-2d25dd850096"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات