728 x 90

محاکمه جاسوسان رژیم ایران در عربستان

دادگستری ریاض در عربستان
دادگستری ریاض در عربستان
نیروهای امنیتی عربستان موفق شدند یک گروه ۵نفری از مزدورانی که برای رژیم ایران جاسوسی می‌کردند را دستگیر کنند. این گروه به برخی تروریستها در استان القطیف سلاحهایی را داده بود که از ایران قاچاق شده بودند.

روزنامه عکاظ ۳شهریور ۹۶در این باره نوشت: یکی از این افراد کسی است که خامنه‌ای یک هدیه ۵هزار دلاری به وی داده بوده است که به دست فرد دیگری به نام احمد المغسل برساند تا هدیه و مشوقی برای ادامه جاسوسی علیه عربستان برای رژیم ایران باشد. احمد المغسل هم‌اکنون در چنگ نیروهای امنیتی عربستان است.

روز پنجشنبه اولین جلسه محاکمه این افراد در ریاض برگزار شد. این افراد برای رژیم ایران جاسوسی می‌کردند و در دوره‌های آموزشی علوم نظامی و آموزش مواد انفجاری در پادگانهای سپاه شرکت کرده‌اند.

در جریان دادگاه پنجشنبه مشخص شد که احمد المغسل پشت حادثه انفجار برجهای خبر بوده است و قبل از دستگیری در لبنان و انتقالش به عربستان در ایران اقامت داشته است و این پنج نفر جدید هم تحت مسئولیت وی بوده‌اند و وی بر آموزش آنان در پادگانهای سپاه نظارت داشته است.

در این دادگاه متهم ردیف اول به جاسوسی و سرسپردگی برای رژیم ایران و سفر به ایران و آموزش گرفتن در پادگانهای سپاه و شرکت در ایجاد یک گروه تروریستی برای انفجار و ترور و ارتباط با احمد المغسل متهم شده است.
بقیه متهمین نیز با اتهاماتی مشابه مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل: رژیم ایران گورش را از منطقه گم کند
عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد خواستار توقف دخالتهای رژیم ایران در منطقه شد.
آسوشیتدپرس 31مرداد 96 خبر داد:‌ عبدالله المعلمی سفیر سعودی در سازمان ملل گفت رژیم ایران نه همسایه است نه بخشی از شبه جزیره عربی است. وی در پیامی مستقیم به رژیم ایران گفت گور خودش را از این منطقه گم کند.
آسوشیتدپرس ضمن مخابره این اظهارات افزود: وزیرخارجه یمن رژیم ایران و شورشیان شیعی حوثی را در جنگ کشورش مقصر خواند و گفت اینها نمی‌توانند بخشی از راه‌حل باشند. وی گفت: تسلیحات از ایران کماکان به یمن قاچاق می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e778429-550b-42ad-9ed4-7dba32fcde69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات