728 x 90

ساخت جنگ‌افزارهای قدرتمند غیرمرگبار آمریکا

ساخت جنگ‌افزارهای قدرتمند غیرمرگبار آمریکا
ساخت جنگ‌افزارهای قدرتمند غیرمرگبار آمریکا
دولت آمریکا برای کاهش تلفات انسانی اسلحه قدرتمندی می‌سازد که به‌رغم کارایی بالا در میدانهای نبرد کسی را نمی‌کشد.

به گزارش العربیه، مرکز ملی عدالت آمریکا در این باره گزارش داد: «ایالات متحده آمریکا جنگ‌افزارهای غیرمرگباری می‌سازد که در درگیریها، برای ترساندن، گیجی و سردرگمی موقت افرادی که احتمال می‌رود، منبع تهدید جدی باشند، استفاده می‌شود. جنگ‌افزارهای غیرمرگبار به‌عنوان جایگزینی برای جنگ‌افزارهای کشنده و برای تأمین حمایت لجستیکی منطقی و کاهش تاثیرات به کارگیری حداکثر توان و نیروی انسانی ساخته می‌شوند».

سامانه (سیستم انکارفعال) اولین غیرمرگبار شلیک انرژی علیه افراد در مقیاسی بزرگتر از جنگ‌افزارهای غیرمرگبار فعلی است.

قابل توجه است که جنگ‌افزارهای غیرمرگبار فعلی از انرژی جنبشی مانند پرتاب گلوله‌های پلاستیکی یا دانه‌های لوبیا استفاده می‌کنند. این جنگ‌افزارها مبتنی بر انرژی جنبشی، بر اساس حجم سلاح، حجم هدف و فاصله می‌توانند ضربات خطرناکی به افراد وارد کنند، لیکن سامانه جدید ADS به شکل دائم موجی از انرژی را در مقیاسی بزرگتر از جنگ‌افزارهای موجود و فارغ از این‌که هدف چه حجمی، چه سنی و چه جنسیتی دارد، شلیک کرده و مانع از پیشروی آنها می‌شود، بدون این‌که آنها را بکشد.

این سامانه مجموعه وسیعی از وظایف شامل روش‌های غیرمرگبار برای از کار انداختن و پراکنده کردن دشمن در نقاط بازرسی، حمایت از نیروهای گشت و حمایت از بنادر بر عهده دارد. این سامانه هم‌چنین به‌صورت ثابت یا متحرک در عملیات هجومی یا دفاعی به کار رود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44fb5547-2a16-490a-8781-8221773545f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات