728 x 90

مصاحبه با گابریل مارتینز براسسکو خبرنگار آرژانتینی و برملا شدن نقش رژیم ایران در جنایت تروریستی بوئیس آیرس

گابریل مارتینز براسسکو – نویسندهٴ کتاب «خودکشی‌شده، ترور قاضی آلبرتو نیسمن»
گابریل مارتینز براسسکو – نویسندهٴ کتاب «خودکشی‌شده، ترور قاضی آلبرتو نیسمن»
گابریل مارتینز براسسکو خبرنگار آرژانتینی و نویسندهٴ کتاب «خودکشی‌شده، ترور قاضی آلبرتو نیسمن» در مصاحبه با سیمای آزادی، درباره برملا شدن دیدار وزرای خارجه سابق رژیم آخوندی و آرژانتین در سال 2011 در راستای امضای یک یادداشت تفاهم با هدف لاپوشانی نقش رژیم در جنایت تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 1994، گفت: «بخش پنهانی (مذاکرات)، شامل (تلاش برای) لغو پنج (حکم جلب) هشدار قرمز انترپل بود که به همکاری بین‌المللی برای دستگیری و استرداد مظنونان (رژیم) ایران به‌اتهام قتل در بمب‌گذاری آمیا فراخوان می‌دهد».

سفیر سابق آرژانتین در سوریه تأیید کرد که هکتور تیمرمن وزیر خارجه سابق در ژانویه 2011 به سوریه رفته است تا با رژیم تهران درباره یک توافق مصونیت در رابطه با بمب‌گذاری مرکز آمیا در بوئنوس‌آیرس مذاکره کند. این دیدار توسط دیکتاتور سوریه بشار اسد و علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه وقت (رژیم) ایران میزبانی شد. تیمرمن و رئیس‌جمهور سابق کریستینا فرناندز همواره این دیدار را رد می‌کردند و اکنون با اتهام خیانت مواجهند.
 
 
 هکتور تیمرمن وزیر خارجه سابق آرژانتين و علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه پيشين رژيم  ایران 
بخش پنهانی، شامل (تلاش برای) لغو پنج (حکم جلب) هشدار قرمز انترپل است که به همکاری بین‌المللی فراخوان می‌دهد برای دستگیری و استرداد مظنونان (رژیم) ایران به‌اتهام قتل در بمب‌گذاری آمیا. محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، محسن ربانی رایزن فرهنگی وقت (سفارت رژیم ایران) در بوئنوس آیرس، احمد وحیدی وزیر دفاع وقت (رژیم) ایران، احمدرضا اصغری دبیر سوم سفارتخانه (رژیم) ایران در آرژانتین و علی فلاحیان که وزیر اطلاعات (رژیم) ایران بود. در سال 2013 (رژیم) ایران و دولت آرژانتین یک یادداشت تفاهم را امضا کردند تا به‌همراه هم بر سر این بمب‌گذاری تحقیق کنند و دادگاه آرژانتین نتیجه گرفت که این یادداشت تفاهم ضد قانون اساسی است. اکنون رئیس‌جمهور سابق کریستینا فرناندز و وزیر خارجه او هکتور تیمرمن با محاکمه باتهام خیانت به‌خاطر مذاکره پنهانی بر سر توافق با رژیم ایران به‌منظور ازبین‌بردن احکام جلب هشدار قرمز مواجهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71b6bfe0-052c-49e6-87ee-0944de46df0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات