728 x 90

کلر لوپز: دونالد ترامپ از تأیید التزام رژیم آخوندها به برجام در اکتبر امسال خودداری کند

کلر لوپز و  برنامه تسلیحات مخفی اتمی رژیم ایران
کلر لوپز و برنامه تسلیحات مخفی اتمی رژیم ایران
کلر لوپز، معاون تحقیق و تجزیه و تحلیل مرکز سیاست امنیتی در آمریکا، در گزارش مشروحی دلایل بی‌اعتمادی به رژیم آخوندی در اجرای برجام را برشمرد و نوشت: حکومتی که در دستور کارش، به دروغ گفتن ملتزم است، و تاکنون به هیچ‌یک از التزاماتی که امضاء کرده، پایبند نبوده و اجازه بازرسی از سایتهای مشکوک را نمی‌دهد، جایی برای خیال‌بافی به این‌که به برجام ملتزم خواهد شد، باقی نمی‌گذارد. تنها گزینه این است که دونالد ترامپ از تأیید التزام رژیم آخوندها به برجام در اکتبر امسال خودداری کند.

افشاگریهای اخیر نشان می‌دهد رژیم ایران به ‌کار روی کلاهکهای اتمی و مواد انفجاری برای شروع توالی انفجار یک بمب اتمی در سایتهای مخفی خارج از محدوده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد.
برجام ماهیت بنیادگرای رژیم ایران را که از نوع تهاجمی و مبتنی بر سلطه بر جهان از طریق شریعت است، نادیده می‌گیرد.
برای سالیان این رژیم شرایط ان پی تی را با توسعه غیرقانونی برنامه اتمی خود بدون مشورتهای لازم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقض کرد. وقتی در سال 2002 این فعالیتها کشف و افشاء شد، رژیم ایران نهایتاً آن بخشهایی از برنامه اتمی خود را که علناً افشا‌ شده بود اعلام کرد ولی مانع دسترسی آژانس به سایتهای مشکوک شد.

معاون تحقیق و تجزیه و تحلیل مرکز سیاست امنیتی در آمریکا در گزارش خود افزود:
برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران به‌صورت مخفی و دور از چشم آژانس و دانش عموم باقیماند تا آن‌که در اوت 2002، شورای ملی مقاومت ایران، گروه اپوزیسیون بزرگ و دموکراتیک در تبعید ایران، مخفی‌کاری رژیم ایران را افشاء کرد. در کنفرانسهای مطبوعاتی همزمان در پاریس و واشینگتن دی.سی.سخنگویان شورای ملی مقاومت ایران وجود سایتهای اتمی رژیم ایران که حالا اسامی آشنایی هستند یعنی نطنز، اصفهان، کارخانه کالا الکتریک و بعداً بسیاری دیگر را فاش ساختند. به‌طور قابل فهمی رژیم ایران شوکه شد و حداقل در مورد یک سایت (در لویزان-شیان) تصمیم گرفت که کل تأسیسات را از روی زمین بتراشد و پاک کند تا آن‌که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از آن را بدهد.

کلر لوپز در ادامه با بررسی روند مخفی‌کاری رژیم برای گسترش برنامه بمب‌سازی اتمی اقدامات رژیم در سایت پارچین تحت نظر سپند، مرکز تحقیق و گسترش تکنولوژی انفجار و ضربه را که توسط مقاومت ایران افشاء شد مورد توجه قرار داده و به ذکر برخی اقدامات رژیم برای دست‌یابی به تکنولوژی اتمی برخلاف برجام که توسط اطلاعات برخی کشورها از جمله آلمان و مؤسسات تحقیقاتی بین‌المللی افشاء شده می‌پردازد و سپس می‌افزاید:
در حالیکه شواهد معتبر از تخطی‌های رژیم ایران از برجام تمام مشروعیت لازم را برای دونالد ترامپ در عدم تأیید مجدد التزام این رژیم به برجام فراهم می‌کند، اما روشن‌ترین دلیل این است که به احتمال بسیار زیاد کره‌شمالی طرح کلاهک پالس الکترومغناطیس را در اختیار این رژیم قرار داده است.

آمریکا نبایستی هنگامی‌که زمان بازتأیید برجام فرا می‌رسد در اعلام این‌که این رژیم در حال نقض مفاد برجام است، تعلل کند. بسادگی اطلاعات بسیار زیادی در مورد تقلب رژیم ایران بر سر قولهای بی‌ارزش اتمیش وجود دارد. حکومتی که در دستور کارش، به دروغ گفتن ملتزم است، تاکنون به هیچ‌یک از التزاماتی که امضا کرده، پایبند نبوده و اجازه بازرسی از سایتهای مشکوک را نمی‌دهد، جایی برای خیال‌بافی به این‌که به برجام ملتزم خواهد شد، باقی نمی‌گذارد. تنها گزینه این است که دونالد ترامپ تأیید التزام رژیم به برجام در اکتبر امسال خودداری کند. این اولین گام ضروری است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29043470-fa25-4ca2-8339-5ca41ca26b43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات