728 x 90

کارشناس مرکز پژوهشی الاهرام مصر:‌ آمریکا تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را تحمل نمی‌کند

غنی سازی اورانیوم
غنی سازی اورانیوم
یک کارشناس مرکز پژوهشی الاهرام مصر می‌گوید آمریکا تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را تحمل نمی‌کند.

اسکای نیوز 3شهریور 96:
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران گفت در صورتی‌که آمریکا از توافق اتمی با این رژیم دست بردارد آنها تنها به پنج روز نیاز دارند تا بتوانند غنی‌سازی اورانیوم را به بیست درصد افزایش دهند. توافق اتمی میان رژیم ایران و کشورهای بزرگ تأکید می‌کند میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید زیر ۵درصد باشد

محمد عباس ناجی از مرکز پژوهشی الاهرام در این باره به اسکای نیوز گفت:
توافق اتمی با رژیم ایران تمامی‌ توانمندیهای اتمی آن را از بین نبرد بلکه باعث شد که این توانمندیها متوقف شود و این رژیم بخشهای مختلف برنامه اتمیش را حفظ کرد. این رژیم می‌تواند دوباره برنامه اتمیش را از سر بگیرد ولی به نظر من این گزینه فوری رژیم نیست. رژیم ایران نمی‌تواند به‌خاطر زیر پا گذاشتن توافق اتمی و مسؤلیتهای بین‌المللی این کار خودش را به خطر بیاندازد.

اسکای نیوز: آمریکا در این رابطه چکار خواهد کرد؟
محمد ناجی:
تهدیدهای رژیم ایران نشان می‌دهد توافق اتمی با این رژیم پر از نقاط منفی و شکاف بوده است. توافق اتمی ‌توان این رژیم برای توسعه برنامه اتمیش را از او نگرفته بلکه به این رژیم اجازه می‌دهد تا بعد از هشت سال دوباره برنامه‌های اتمیش را توسعه بدهد.
آمریکا هم می‌خواهد ثابت کند رژیم ایران التزاماتش را انجام نداده به همین دلیل مجازاتهای بیشتری را علیه آن اعمال می‌کند

آمریکا حتی تمایل دارد به گزینه نظامی علیه این رژیم روی بیاورد. زیرا رژیم ایران به سمتی حرکت می‌کند که بمب اتمی به‌دست بیاورد و این چیزی است که آمریکا به هیچ‌وجه اجازه آن را نخواهد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6aaad5e-aec7-4c85-99a6-f05b4f4f4810"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات