728 x 90

دکتر ولید فارس: ریشه تروریسم، بنیادگرایی است

دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس
ولید فارس می‌گوید ریشه تمامی حملات تروریستی ایدئولوژی آنهاست ما باید در این جنگ ایدئولوژیک پیروز شویم.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 3شهریور 96:‌
ولید فارس مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی فاکس‌ نیوز و نویسنده کتاب «جهاد آینده و استراتژی تروریسم علیه غرب» می‌گوید:
مهمترین مسأله‌یی که باید درک شود این است که تمامی حملات تروریستی یک مخرج مشترک دارند خواه از آفریقای جنوبی باشند یا خاورمیانه، در اروپا بدنیا آمده باشند یا در آمریکا، ریشه‌یی که مشترک است ایدئولوژی آنها است.

من قصد توصیه ندارم که بنیه دفاعی‌مان را تقویت کنیم یا در جنگ در سوریه و عراق باید پیروز شویم بلکه جنگی که ما باید پیروز شویم جنگ علیه عقاید است. جنگ علیه ایدئولوژی تروریستهاست.

بعد از یازده سپتامبر او شروع به این جنگ کرد ولی با مخالفت شدید روبه‌رو شد. دولت اوباما اساساً از این جنگ دور شد آنها می‌گفتند این (عامل) ایدئولوژیک نیست بلکه موضوعات اجتماعی و اقتصادی است! دولت ترامپ اوضاع را به مسیر درست برگردانده است.

ما باید خود را با میانه‌روها در جهان عرب و اسلام متحد کنیم ما این کار را شروع کرده‌ایم. در سخنرانی دونالد ترامپ در ریاض برای رهبران ۵۰کشور عرب و مسلمان که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود موضوع جنگ با ایدئولوژی بنیادگرایی مطرح شد.

جنگ در خاور نزدیک و سوریه و عراق مهم است که ادامه پیدا کند ما نیازمندیم که داعش هیچ پایگاهی نداشته باشد ولی مهمتر این است که چه کسی قرار است آن را اشغال کند اگر قرار است ما داعش را شکست دهیم و بعد داعش شماره ۲و القاعده ۳ یا حزب‌الله یا سایر گروه‌های افراطی داشته باشیم در آن صورت هدفمان شکست خورده است. به همین دلیل این نبرد مهم است.

اسپانیا کار مهمی انجام می‌دهد. نخست‌وزیر اسپانیا برای اولین بار از این عبارت استفاده کرد و گفت این تروریسم بنیادگراها است. بعد از عملیات مقامات اسپانیا به مکانهایی که فکر می‌کردند بنیادگراها ها رفتند بنابراین اسپانیا اکنون در این زمینه جلودار است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0df952d-c23b-4224-b60c-0c3386574ff5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات