728 x 90

دادگاه عالی آرژانتین از مورد تحقیق قرار گرفتن رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق این کشور حمایت کرد

قاضی شهید آلبرتو نیسمن
قاضی شهید آلبرتو نیسمن
پیگرد جنایات تروریستی رژیم در آرژانتین هم‌چنان دامنگیر جلادان عمامه‌دار و پاسدار حاکم بر ایران است.

رسانه‌های آرژانتین گزارش دادند که دادگاه عالی این کشور از مورد تحقیق قرار گرفتن رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق به اتهام خیانت به کشور و لاپوشانی بر سر یادداشت تفاهم امضا شده با رژیم آخوندی، حمایت کرد.

دادگاه عالی آرژانتین، باتفاق آراء استیناف‌ خواهی متهمان را رد کرد.

در همین حال هیأت تحریریهٴ وال استریت ژورنال طی گزارشی، به نقش احتمالی حکومت آخوندی در قتل قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن پرداخته و تحت عنوان «نیسمن و (رژیم) ایران... آیا جمهوری اسلامی این قاضی آرژانتینی را با سم به‌قتل رساند؟»، می‌نویسد: «روز دوشنبه ریکاردو سائنس دادستان جنایی آرژانتینی اعلام کرد، یک بررسی جدید بر روی جسد قاضی نیسمن... از وجود داروی کتامین در (بدن او) پرده برداشته است».

وال استریت ژورنال، اضافه کرد: «(نیسمن) درباره نقش (رژیم) ایران در بمب‌گذاری بوئنوس آیرس... در سال 1994 تحقیق می‌کرد و در ژانویه 2015 جسد او در آپارتمانش با زخم ناشی از اصابت گلوله به سرش پیدا شد».

ریکاردو سائنس گفت: «کوهی از شواهد در این پرونده وجود دارد که نشان می‌دهد که این، یک قتل بوده است».

وال استریت ژورنال، خاطرنشان می‌کند: «در سال 2006، نیسمن هفت تن از (مقامات رژیم) ایران و یک عضو حزب‌الله را به‌خاطر آن بمب‌گذاری... که 85کشته بر جای گذاشت، متهم کرد. او یک روز قبل از آن جان باخت که قرار بود در کنگرهٴ آرژانتین درباره تازه‌ترین یافته‌هایش شهادت بدهد. وی گفته بود که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه وقت (آرژانتین)... برای از بین‌بردن (پرونده رژیم ایران) به ازای دریافت نفت از (این رژیم) و فروش غلات آرژانتین، با (حکومت) تهران یک توافق به‌عمل آورده‌اند... بعد از مرگ نیسمن... حتی کریستینا فرناندز هم تئوری خودکشی را به‌زودی منتفی دانست... اکنون اگر قضاییهٴ آرژانتین بگذارد ریکاردو سائنز به تحقیقاتش ادامه بدهد، شواهد جدید می‌تواند به یافتن حقیقت منجر شود».

در جریان تحقیقات درباره زد و بند دولت قبلی آرژانتین با حکومت آخوندی فاش شد که در سال 2011، وزیر خارجه وقت این کشور در سوریه با وزیر خارجه رژیم ملاقات کرده است.

این دیدار که در سال‌های گذشته نیز مطرح شده بود، روز چهارشنبه توسط روبرتو آهواد سفیر سابق آرژانتین در سوریه در جلسات دادگاه، مورد تأیید قرار گرفت.

روزنامه کلارین در این رابطه نوشت که شهادت آهوآد و سایر شواهد ارائه‌شده... . ، بیش‌از‌پیش ادعای آلبرتو نیسمن را تقویت می‌کند که گفته بود، هدف توافق آرژانتین با رژیم ایران، قبل از هر چیز، رفع احکام جلب 5مقام این رژیم بوده که متهم به دست‌داشتن در بمب‌گذاری آمیا هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc91ead5-c8c7-4bf2-9493-6da610526843"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات