728 x 90

نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش: بمباران شمال حمص توسط رژیم اسد با ۱۱کشته و زخمی

بمباران مناطق کاهش تنش
بمباران مناطق کاهش تنش
حملات هوایی رژیم اسد به مناطق عاری از درگیری و تنش در شمال حمص سوریه 4نفر کشته و 7نفر زخمی شدند.
مدیر دفتر مطبوعاتی دفاع مدنی حمص با اشاره به نقض مکرر مناطق عاری از درگیری، توسط رژیم اسد، گفت: «جنگنده‌های رژیم اسد طی سه حمله هوایی مناطق مسکونی کفر لاها و تل ذهب از توابع حمص را بمباران کردند که به‌دنبال آن 4نفر از جمله یک کودک کشته و 7نفر نیز زخمی شدند».

به گفته وی مجروحان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
پیشتر در حملات رژیم اسد در 19و 20اوت در حوله و تلبیسه حمص 4غیرنظامی جان‌باخته و 23تن از جمله شماری کودک مجروح شده بودند.

بیشتر بخوانید:‌
نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش

در طی بمباران هوایی و توپخانه‌یی رژیم سوریه علیه مناطق آزاد شده مشمول مناطق کاهش تنش در شمال حمص یک شهروند سوری کشته و ۱۵نفر دیگر مجروح شدند.
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۱شهریور ۹۶ افزود یک شهروند دیگر هم با شلیک تک‌تیراندازان رژیم سوریه در منزل خود در حومه شهر رستن کشته شد. ۱۵شهروند هم درنتیجه بمباران هواپیماهای رژٰیم سوریه علیه شهرک الدوم مجروح شدند. هم‌چنین منطقه الغنطو در معرض توپ‌باران قرار گرفت.

در حومه دمشق نیز تعدادی از شهروندان در نتیجه بمباران مناطق شرق دمشق مجروح شدند.

رژیم سوریه منطقه جوبر و شهرک عین‌ترما و شهرک دوما در غوطه شرقی را با ۱۵موشک زمین به زمین مورد هدف قرار داد که یک نقض آشکار علیه توافق با روسیه بود

نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش: مصاحبه ژنرال اسعد الزعبی درباره تعریف واژه کاهش تنش در سوریه
ژنرال اسعد الزعبی کارشناس امور نظامی و استراتژیکی سوری ۲۲مرداد ۹۶در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز گفت: یکانهای رزمنده توافقنامه را امضا نکردند. همه می‌دانند وقتی که از آستانه 5بیرون آمدند گفتند ما توافقنامه را امضا نکرده و حتی آن را ندیده‌ایم. یکانهایی که در اردن امضا کردند گفتند ما امضا نکرده‌ایم. یکانهایی که گفته شد در مصر امضا کردند خودشان گفتند که امضا نکرده‌اند. سؤال بزرگی اینجا مطرح هست که وقتی می‌گویند داعش تروریست است و باید با تروریسم مبارزه کرد، همه می‌دانند که داعش در کمپ یرموک در دمشق و در محله قدم و محله حجر الاسود و عصالی در جنوب دمشق ساکن است که از رژیم اسد 100متر فاصله دارد و دو پست ایست و بازرسی مشترک با رژیم اسد هم دارد. داعش در غرب سویدا در جنوب سوریه حضور دارد اما ما بمبارانهای روسیه علیه آن را ندیدیم. حتی بمبارانهای آمریکایی هم ندیدیم. داعش اکنون در مناطق شمال قارا و جنوب شهر قصیر حضور دارد و با حزب‌الله برخورد دارد اما ما هیچ بمبارانی علیه آن نمی‌بینیم. لذا هنگامی‌که از تروریسم صحبت می‌کنند، متأسفانه هیچگونه اصطلاح واقعی از تروریسم وجود ندارد تا به یک تروریست با انگشتمان اشاره کنیم و به کشوری که تروریست است اشاره کنیم.

وقتی صحبت از کاهش تنش می‌کنیم، امیدواریم که جامعه جهانی معنای کاهش تنش را به ما توضیح دهد. معنای علمی و فلسفی و اجتماعی آن را به ما بگویند. کاهش تنش یعنی چی؟ آیا نظامیان اسد پیشروی نمی‌کنند؟ آنها پیشروی می‌کنند. آیا کاهش تنش به‌معنای عدم بکار گیری هواپیما نیست؟ رژیم اسد هواپیماها را بکار می‌گیرد. انواع سلاحها از جمله گاز کلر که ممنوعه است را بکار می‌گیرد. بالاخره اصطلاح کاهش تنش چیست که بشود آن را توصیف کرد؟

نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش: اختلاف میان رژیم ایران و روسیه در ایجاد مناطق کاهش تنش
رژیم اسد به‌طور مستمر به‌عملیات هوایی و زمینی در حومه دمشق ادامه می‌دهد. با وجودی که روسها در این منطقه توافقنامه کاهش تنش اعلام کرده‌اند، علت چیست؟
عمر کوش تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز 19مرداد 96 به این موضوع میپردازد.

عمر کوش تحلیلگر سیاسی: رژیم اسد اصولاً آتش‌بس و توقف جنگ را قبول نمی‌کند مگر این‌که مجبور به این کار شود. این امر هم به نقش روسیه بر می‌گردد. آیا روسها می‌توانند نظامیان اسد و متحدانش را افسار بزنند تا آتش‌بس را نقض نکنند؟ مناطقی که اکنون رژیم اسد عملیات را در آنها افزایش داده و حتی مناطق دیگر به‌ویژه غوطه شرقی و جوبر و عین ترما مشمول توافقنامه کاهش تنش هستند. توافق بر سر این مناطق در قاهره با نظارت مصر و با توافق روسیه به امضا رسیده است. اما رژیم اسد از این جنگ سوءاستفاده کرده و عنوان کرده که برخی مناطق در غوطه دمشق جزء توافقنامه نمی‌شود. این رژیم از تمامی این شرایط سوءاستفاده کرده و تهاجمی را در غوطه و عین ترما و جوبر و مناطق مختلف شروع کرده است. توپ الآن در زمین روسیه است زیرا این کشور توافقنامه را سرپرستی می‌کند و مسئول توقف نقض آتش‌بس در مناطقی است که حداقل شامل کاهش تنش می‌شود. اما روسها مطلقاً به اندازه کافی به رژیم اسد فشار نمی‌آورند مگر در برخی مناطق به‌ویژه در جنوب. ما دیدیم در آن منطقه رژیم اسد و متحدانش یعنی شبه‌نظامیان رژیم ایران و حزب‌الله لبنان را مجبور کردند که در هماهنگی با توافقنامه آمریکا و روسیه، از درعا عقب‌نشینی کنند. اما اینجا در غوطه وضعیت فرق می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb0e4adb-c576-4a54-922f-a1e1bad2329f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات