728 x 90

چاد سفارت قطر را تعطیل و برای خروج کارمندانش از کشور ضرب‌الاجل تعیین کرد

-
-
جمهوری چاد ضمن تعطیل کردن سفارت قطر، ضرب‌الاجلی 10روزه برای خروج کارمندان این سفارتخانه از کشور تعیین کرد.

العربیه ۱شهریور ۹۶ افزود دولت جمهوری چاد اعلام کرد که سفارت قطر در پایتخت خود انجامنا را تعطیل خواهد کرد و به کارمندان این سفارتخانه 10روز مهلت داد تا خاک چاد را ترک کنند.

جمهوری چاد هم‌چنین ضمن تعطیل کردن نمایندگی دیپلوماتیک خود در دوحه پایتخت قطر، تمام کارکنان این نمایندگی را فراخواند.

در بیانیه‌یی که وزارت امور خارجه جمهوری چاد در این باره منتشر کرده، آمده است: «وزارت امور خارجه به همگان اعلام می‌کند به‌دلیل ادامه سیاست قطر در تلاش برای برهم زدن ثبات چاد از راه لیبی، دولت تصمیم گرفت سفارت قطر را تعطیل کرده و سفیر و تمام کارمندان آن را اخراج کند».
چاد در ژوئن 2017 همچون برخی دیگر از کشورهای آفریقایی، سفیر خود را از دوحه فراخوانده بود.

بیشتر بخوانید:

انور قرقاش: قطر باید نگرانی همسایگانش در رابطه با بی‌ثبات کردن منطقه را برطرف کند


انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه گفت قطر باید نگرانی همسایگانش در رابطه با بی‌ثبات کردن منطقه را برطرف کند.
العربیه شنبه 21مرداد 96 به‌نقل از وی افزود «قطر حامی تروریسم است به این دلیل که بیشتر رهبران متهم به اعمال تروریست که نام آنها در فهرست سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده آمریکا آمده است، اکنون در قطر هستند».
وی تأکید کرد: «چهار کشور پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و جمهوری عربی مصر، هرگز خواهان افزایش بحران در منطقه نیستند».

واشینگتن: قطر چشم‌های خود را در برابر پشتیبانی از تروریسم می‌بندد

یک کمیسیون فرعی در کنگره آمریکا که ویژه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌باشد سیاستهای قطر پیرامون برخورد با تروریسم را بررسی و محکوم کرد.
ایلینا رز لهتینن رئیس‌جمهوریخواه این کمیسیون قطر را به محیطی بردبار در برابر کمک مالی به تروریسم توصیف کرد و گفت: ”دوحه از سازمانهای تروریستی در جهان و گروه‌های تروریستی در سوریه، پشتیبانی می‌کند“.
وی در ادامه سخنانش در این کمیسیون به‌نقل از کاترین پاور مسئول سابق در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: ”سعودی و امارات تلاش کردند قطر را به اتخاذ تدابیری علیه حامیان تروریسم سوق دهند اما در این تلاش موفق نشدند“.
از سویی دیگر جاناتان شانزر نایب رئیس بخش پژوهش‌ها در مؤسسه دفاع از دموکراسی، در سخنانی که در جلسه کمیسیون فرعی ایراد کرد، گفت: ”قطر به شکلی نامحدود از گروه‌های تروریستی پشتیبانی کرد و این پشتیبانی از گروه‌های تروریستی همزمان با وجود پایگاه نظامی آمریکایی در قطر، نگران‌کننده است و یک تناقض جنون آمیز ایجاد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c3681b1-f786-48a5-8db3-c8683fb89b53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات