728 x 90

نگرانی یک عضو مجلس ارتجاع: آژانس اجازه بازدید از سایت‌های نظامی ایران را ندارد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
خبرگزاری حکومتی دولت بهار اول شهریور 96 به‌نقل از نماینده مجلس ارتجاع محمدجواد جمالی نوبندگانی نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از سایت‌های نظامی ایران را ندارد.

وی با نگرانی از صحبتهای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از سایت‌های نظامی ایران یا هر مکان مشکوک دیگری بازدید کند، گفت: «چنین درخواستی درست نیست و ما هرگز بازدید از مراکز نظامی خود را نمی‌پذیریم و نپذیرفته‌ایم.
بازدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های نظامی ایران قانونی نیست و طبق سند توافق هسته‌یی این نهاد بین‌المللی تنها مجاز به بازرسی از سایت‌های هسته‌یی است نه مکان دیگری.».

این نماینده مجلس ارتجاع با بیان این‌که آمریکا تلاش دارد به نوعی از برجام سوء‌استفاده کند، عنوان کرد: خامنه‌ای، دولت و مجلس بارها اعلام کرده‌اند که درباره امنیت کشور با هیچ کسی معامله یا شوخی ندارند و در این زمینه تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

بیشتر بخوانید:
یوکیا آمانو: توافق اتمی به بازرسان حق بازدید از سایتهای نظامی رژیم ایران را می‌دهد

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: توافق اتمی کشورهای 5+1با رژیم ایران به کارشناسان آژانس حق دسترسی به سایتهای نظامی رژیم ایران را می‌دهد.
آسوشیتدپرس گفت: این اظهارات یک زورآزمایی بالقوه با رژیم ایران می‌باشد. آمانو در این مصاحبه اضافه کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند در هر موقعی که ناسازگاری یا اقدامات غیرعادی مشاهده کرد درخواست دسترسی، راستی‌آزمایی یا بازرسی سرزده از فعالیتهای اتمی یا منابع اتمی بکند.
او گفت: اگر ما دلیلی برای درخواست بازرسی داشته باشیم این کار را خواهیم کرد و رژیم ایران در اصول باید آن را بپذیرد.
آسوشیتدپرس گفت: بر اساس این استدلال، بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی باید حق دسترسی به تأسیسات نظامی رژیم ایران را داشته باشند و در صورتی‌که این رژیم به‌دنبال درخواست آژانس حق دسترسی به این سایتها را ندهد منجر به بحران می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10b9a8bd-e7a7-4c19-8233-1bbfa4f3666d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات