728 x 90

احمد توکلی: رئیس جمهور، فهرست اموال خود و خانواده را منتشر کند

احمد توکلی از باند خامنه‌ای
احمد توکلی از باند خامنه‌ای
به گزارش سایت حکومتی امتداد نیوز احمد توکلی ضمن حمله به باند آخوند حسن روحانی گفت: روحانی رئیس جمهور، فهرست اموال خود و خانواده را منتشر کند وی خواست تا برای شفافیت بیشتر، فهرست اموال و داراییهای خود و فرزندانش را در اختیار عموم قرار دهد.

به گزارش سایت حکومتی امتداد نیوز، احمد توکلی نماینده سابق مجلس ارتجاع و رئیس سازمان به‌اصطلاح نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه‌یی به آخوند حسن روحانی از وی خواست تا در جهت شفافیت هرچه بیشتر، فهرست اموال و داراییهای خود و فرزندانش را در اختیار عموم قرار دهد.

احمد توکلی خطاب به آخوند روحانی نوشت: «حسب بررسی دقیق تجربیات موفق جهانی در امر پیشگیری و مبارزه با فساد، اقدامات زیر را به جنابعالی، معاونانتان و همه وزرای کابینه دوازدهم پیشنهاد و بلکه جرأت می‌کنم و از جانب همه ملت ایران، آنها را مطالبه می‌کنم: اولین گام در پیشگیری مؤثر از فساد، شفافیت و ایجاد امکان نظارت عمومی است. لذا بنا بر تجربه بیش از ۶۰کشور جهان، فهرست دقیقی از اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانتان را برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهید و آن را به‌صورت متناوب بروز نمایید.»

بیشتر بخوانید:
به کزارش افکارنیوز به‌نقل از پارس نیوز - یکی از واژه‌هایی که بعد از جنگ وارد ادبیات سیاسی ایران شد، آقازاده بود. اصولاً آقازاده‌ها به فرزندان مسئولان گفته شد که به واسطه ارتباط پدر و فرزندی و با استفاده از نفوذ پدر توانستند به رانتهای اقتصادی و دیگر مزیتهای اجتماعی دست پیدا کنند. طی سال‌های اخیر دامنه گسترش حضور این آقازاده‌ها بیشتر و بیشتر شد و حتی به مسائل ورزشی و فرهنگی نیز کشیده شد و محدود به رانتهای اقتصادی نماند.
به گزارش پارس نیوز، مسائل حضور آقازاده‌ها و حمایت همه‌جانبه پدران از نورچشمی‌های خود تا حدی شد که سه سال گذشته صدای سخنگوی دستگاه قضا را نیز درآورد.
سال ۸۸، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل رژیم گفت: برخی بزرگان چنان تعلق خاطری به فرزندان خود دارند که حتی از منافع نظام هم چشم‌پوشی می‌کنند.

اژه‌ای در آن زمان گفته بود: از آنجایی که آقازاده‌ها، آقازاده هستند، پس از این‌که دست گل به آب می‌دهند به واسطه آقازاده بودنشان نامی از آنها در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود مگر این‌که بسیار معروف باشند.
عروسیهای پر از اسراف و تجمل گرایی تا اتومبیل و پنت هاوس های آن‌چنانی، همه و همه از مواردی هستند روال عادی زندگی آقازاده‌ها شده است؛ آقازاده‌هایی که بعد از انواع تجملگرایی، رانت و فساد نهایت اسمی که از آنها برده می‌شود، آقازاده است. کم پیش آمده است که نام آقازاده‌های تجملگرا یا رانت جو منتشر شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc778e71-1728-402d-b788-7302e74fc737"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات