728 x 90

آمریکا و کره جنوبی در یک رزمایش مشترک

آمریکا و کره جنوبی در یک رزمایش مشترک
آمریکا و کره جنوبی در یک رزمایش مشترک
برای اولین بار از زمان آزمایش موشکهای بالستیک توسط کره شمالی روز ۳۰مرداد ۹۶ ارتش آمریکا و ارتش کره جنوبی رزمایش و تمرین نظامی تازه‌یی را شروع کردند.

به گفته خبرگزاری دولتی کره جنوبی این تمرینات که «اولچی- فریدوم گاردین» نام دارد، از سال ۲۰۱۵به این طرف اجرا می‌شود که بزرگترین تمرینات کامپیوتری در جهان به‌شمار می‌رود که در برگیرنده ۵۰هزار سرباز کره جنوبی و آمریکایی می‌باشد.

حضور سه فرمانده عالی‌رتبه آمریکایی در مراحل نظارت بر رزمایشی از این نوع، بسیار کم سابقه است. تأکید مقامات آمریکایی بر دفاع از متحدان خود در برابر کره شمالی قابل تأمل می‌باشد.

بیشتربخوانید:
شرکت بیش از ۱۷هزار نظامی آمریکایی در مانور مشترک با کره جنوبی

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه ۳۰مرداد آغاز می‌شود و به مدت ۱۰روز به طول می‌انجامد.
در اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا که روز 28مرداد 96 توسط خبرگزاری رویتر مخابره شده است آمده است:‌ ۱۷هزار و ۵۰۰نفر از نیروهای نظامی آمریکا در این مانور حضور خواهند داشت. نیروهایی از استرالیا، کانادا، کلمبیا، دانمارک، زلاندنو، هلند و بریتانیا هم مشارکت دارند.

رویتر خاطرنشان کرد: این مانور در شرایطی است که تنش میان آمریکا و کره شمالی در هفته‌های اخیر به‌شدت بالا گرفته است. آزمایش‌های موشکی و برنامه اتمی پیونگ‌یانگ محرک اصلی این تنشها بوده است.

برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، ژاپن سپر دفاع موشکی ای جی اس مستقر می‌کند
وزیر دفاع ژاپن خبر داد برای مقابله با پیشرفت‌های موشکی کره شمالی، سپر دفاع موشکی آمریکایی ای جی اس از نوع زمینی در ژاپن مستقر می‌کند.

وزیر دفاع ژاپن که اظهاراتش توسط خبرگزاری اسپوتنیک روسیه 26مرداد 96 مخابره می‌شد گفت برای تقویت قابلیت دفاعی کشور، سپر دفاع موشکی ای جی اس از نوع زمینی در ژاپن مستقر می‌شود.

هم‌چنین وزارت دفاع ژاپن قصد دارد تعداد 4ناوشکن مجهز به‌ای جی اس را به 5ناوشکن افزایش دهد. در کنار این، وزارت دفاع ژاپن تصمیم به استقرار سامانه پیشرفته راداری هم گرفته است.

اخیراً بعد از آزمایش موشکهای قاره‌پیمای کره شمالی و بعد از تهدید پیونگ یانگ برای حمله به پایگاه‌ نظامی آمریکا در گوآم، متحدان واشینگتن خود را برای مقابله با هر حمله احتمالی آماده می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ac18f7-0f8f-4173-ab21-0af0acb431b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات