728 x 90

خود سوزی یک زن در نهاوند

خودسوزی یک زن
خودسوزی یک زن
روز گذشته یکشنبه ۲۹مرداد ۹۶ یک زن در نهاوند با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزي.

تقریباً روزی نیست که در رسانه‌ها خبر دردناک خودکشی و خودسوزی هموطنانمان را نشویم، خودسوزی یکی از فجیع‌ترین راههای خودکشی است که در میان زنان و دختران محروم کشورمان رواج پیدا کرده است، بر اساس آمارها، زنان ایرانی بالاترین رتبه خودکشی را در خاورمیانه و رتبه سوم درجهان را دارند.
بی‌تردید موج فزاینده خودکشیها و خودسوزیها در اثر فقر، تحقیر و ناامیدی است. حکومتی که به هرگونه نیاز و مطالبه شهروندی و رفاهی و تفریحی با سرکوب و خشونت پاسخ می‌دهد، مسئول مطلق این زخم پلشت بر پیکر جامعه ایران است.
فاجعه آن‌قدر گسترش یافته که کارگزاران رژیم آن را «سونامی خودکشی» می‌نامند.

بیشتر بخوانید:

۲۴مرداد ۹۶ - خودسوزی اعتراضی در مقابل شهرداری منطقه ۱۶تهران

ساعت ۱۴ ظهر روز سه‌شنبه ۲۴مرداد ۹۶ یک پیمانکار شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتش در مقابل در اتاق رئیس مالی شهرداری منطقه ۱۶تهران اقدام به خودسوزی کرد. وی که حالش وخیم گزارش شده در بیمارستان بستری است.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده وی ظهر روز سه‌شنبه بعد این‌که رئیس مالی شهرداری به او گفت برای دریافت مطالباتش باز هم باید صبر کند، خود را به آتش کشید.

۲۱مرداد ۹۶ - خودسوزی هولناک در مقابل شهرداری رژیم در قم
فردی به نشانه اعتراض در مقابل شهرداری منطقه دو رژیم در قم دست به خودسوزی زد. گردانندگان شهرداری رژیم در قم ضمن تآئید این خودسوزی مدعی شدند حال عمومی وی در بیمارستان رضایت بخش است. اکنون خطر جانی فرد برطرف شده و زیر نظر پزشکان است و نماینده شهرداری در آن بخش حضور دارد“.
۲۰مرداد ۹۶ - روز جمعه ۲۰مرداد نیز یک زن جوان اهل جیرفت بر اثر فشارهای ناشی از فقر در مقابل یک نانوایی در بم خود را به آتش کشید.
۱۹مرداد ۹۶ - یک زن اهل دیواندره روز پنجشنبه ۱۹مرداد ۹۶ خود را حلق‌آویز کرد و متأسفانه جان سپرد. این زن “فریده ویسی ”نام داشت. فرزند ١٦ساله این زن به نام “بهنام ویسی ”نیز چند ماه پیش خود را حلق‌آویز و به زندگی خود پایان داده بود. خاطرنشان می‌شود طی هفته گذشته ٣ زن در (دهگلان) و دیواندره به زندگی خود پایان داده‌اند.

۲۱تیر ۹۶ - دو هموطن کرد در شهرهای مهاباد و دیواندره با حلق آؤیز کردن به زندگی خود پایان دادند.

۲۲تیر ۹۶ - دو مرد جوان دراهواز با حلق‌آویز کردن خود اقدام به خودکشی کردند که متأسفانه هر دو جوان جان باختند.

۱۵تیر ۹۶ - یک مرد ۳۵ساله در کوی پیام نور دزفول دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت. انجام شد. علت خودکشی این مرد ۳۵ساله مشکلات خانوادگی عنوان شده است.

۱۴تیر ۹۶ - یک دختر ۱۵ساله لاهیجانی به قصد خودکشی خود را از روی پل بازکیاگوراب لاهیجان‌ به پایین پرت کرد و روی یک خودروی عبوری افتاد.

۱۴تیر ۹۶ - دختر ۱۵ساله اهوازی با پریدن به داخل رود کارون با هدف خودکشی به زندگی خود پایان داد.

۱۳تیر ۹۶ - ساعت ۲و ۳۰دقیقه بامداد یک خانم ۳۶ساله در یکی از روستاهای آمل با ریختن بنزین به روی خود دست به خودسوزی زد.

۶تیر ۹۶ - یک پزشک اهل روانسر به نام ”حمید مظفری“ فرزند ملا محمد رشید، اقدام به خودکشی کرد و جانش را از دست داد.

۵تیر ۹۶ - یک زن جوان اهل دیواندره که یک‌شنبه هفته گذشته اقدام به خودسوزی کرده بود، در یکی از مراکز درمانی شهر تبریز جان باخت. نام وی“شادی منصوری“ ۲۳ساله بود که یک نوزداد ١٩ماهه نیز داشت.

۴تیر ۹۶ - یک زن جوان در سردشت، دست به خودسوزی زد. این زن جوان ۲۳ساله که بریوان محمدی' نام داشت به بیمارستان منتقل شد ولی گفته می‌شود به‌علت شدت سوختگی احتمال مرگ وی زیاد است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15e031d6-4ead-4619-99d3-011a5205798c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات