728 x 90

جنایات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق

بکار گیری کودکان در جنگ
بکار گیری کودکان در جنگ
به کارگیری کودکان توسط شبه‌نظامیان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران تحت حمایت دولت مرکزی صورت می‌گیرد. گزارشی از اسکای نیوز 28مرداد 96:
در ارتباط با جنایات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و سرباز گیری آنها از کودکان ناجح میزان یکی از سیاسیون عراقی به اسکای نیوز گفت با توجه به تجاربی که در سالهای اخیر داشته‌ایم شبه‌نظامیان عراقی هیچ تفاوتی با داعش ندارند. همه این شبه‌نظامیان کودکان را سربازگیری می‌کنند. کودکان برای آنها منبع در آمد هستند. زمانیکه بحث جنگ و درگیری پیش می‌آید سران شبه‌نظامیان می‌گویند اینها کودک هستند.

شورای استان کرکوک هم قویترین شورایی است که می‌تواند با دولت مرکزی صحبت کند و ترسی از این دولت و شبه‌نظامیان ندارد. چرا که کردها در کرکوک هستند. امروز تنها شورای استانی که خواهان این موضوع است این شوراست. عراق پروتکل سازمان ملل‌متحد در مورد عدم بکار گیری کودکان در جنگ را در سال ۲۰۰۸ امضا کرده است اما این موضوع رعایت نمی‌شود.. شوراهای استان در سایر مناطق عراق نمی‌توانند با این شیوه با دولت مرکزی صحبت کنند. ولی مشکل این نیست. مشکل این است که وقتی به دولت مرکزی می‌رویم می‌گویند این شبه‌نظامیان هستند. ولی وقتی که شبه‌نظامیان هر جریان و گروهی مرتکب جنایت می‌شوند دولت مرکزی می‌گوید نمی‌توانیم کاری بکنیم.

وقتی که شبه‌نظامیان دست آوردی داشته باشند عبادی می‌گوید حشدالشعبی بود که دست آورد داشت ولی وقتی که نقض قوانینی صورت می‌گیرد و جنایتی می‌شود می‌گویند که اینها شبه‌نظامی هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbad83d5-1582-46fc-9934-dd0208f911f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات