728 x 90

کشته شدن ۱۷ شبه‌نظامی در افغانستان

نظامیان افغانستان
نظامیان افغانستان
وزارت دفاع افغانستان روز شنبه ۲۸مرداد ۹۶ از کشته شدن ۱۷شبه‌نظامی طی ۲۴ساعت گذشته در استانهای مختلف خبر داد.

بنا‌ به اطلاعیه وزارت دفاع این سلسله عملیات که در استانهای ننگرهار، یکتیا، یکتیکا، زابل وقندهار و چند استان دیگر علیه شبه‌نظامیان طالبان و داعش انجام شد ۱۷تن کشته و ۶نفر زخمی شدند و انبوهی اسلحه و مهمات نیز کشف و ضبط شد.

بیشتربخوانید:

انفجار تروریستی در افغانستان

یک انفجار تروریستی روز سه‌شنبه 24مرداد 96 در ایالت قندوز افغانستان منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.
انعام الدین رحمانی سخنگوی پلیس ولایت قندوز در شمال افغانستان درباره این انفجار تروریستی گفت: ”حوالی ساعت یازده قبل از ظهر امروز به وقت محلی، یک مهاجم خودروی بمبگذاری شده‌اش را در ساحه اکبریان ولسوالی چهاردره این ولایت منفجر کرده است که هدف آن ایستگاه بازرسی نیروهای منطقه 09امنیت ملی افغانستان بوده است.
گروه طالبان مسئولیت این حمله تروریستی را به‌عهده گرفت.

کشته و مجروح شدن دهها تن در حمله به یک مسجد در افغانستان

در حمله مسلحانه به مسجدی در ولایت تخار افغانستان، 4تن کشته و حدود 40نفر زخمی شدند.
فرمانده پلیس ولایت تخار، ژنرال فقیر محمد جوزجانی در این باره گفت: ”در حمله اعضای یک گروه شبه‌نظامی محلی به مسجدی در این استان، حداقل 4نفر کشته و 40تن دیگر مجروح شدند“.
به گفته وی علت این حمله اختلاف افراد حمله کننده با مولوی محفوظ امام مسجد بوده است.

آغاز عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان طالبان در شمال افغانستان

ارتش افغانستان، عملیات هوایی و زمینی را علیه شبه‌نظامیان طالبان در منطقه میرزا اولنگ در شمال افغانستان آغاز کرده است.
ذبیح‌الله امانی، سخنگوی استانداری سرپل در شمال افغانستان روز 20مرداد 96 به رسانه‌ها گفت: همزمان با عملیات ارتش افغانستان، علیه طالبان در منطقه میرزا اولنگ، تا به‌حال دو پاسگاه که به تصرف طالبان درآمده بود، بازپس گرفته شده است.
وی افزود در سقوط منطقه میرزا اولنگ ولایت سرپل از سوی شبه‌نظامیان، 30غیرنظامی را کشته و 235نفر دیگر را به اسارت گرفتند.

کشته شدن ۵۰غیرنظامی به دست طالبان

روز دوشنبه ۱۶مرداد ۹۶به گفته مقامات محلی ولایت سرپل در شمال افغانستان دست‌کم ۵۰غیرنظامی به دست تروریستهای طالبان کشته شدند.

سخنگوی والی سرپل گفت که مهاجمان مسلح ابتدا به یک پست بازرسی پلیس محلی حمله کرده و سپس وارد روستا شدند و غیرنظامیانی را که اغلب شیعه بودند به‌قتل رساندند، در میان کشته شدگان، کودکان، زنان و نیروهای امنیتی بودند که به شکل بی‌رحمانه و غیرانسانی کشته شدند.
طالبان شرکت در این کشتار را تکذیب کرده است.

۳۰غیرنظامی در حمله طالبان در افغانستان کشته شدند

در حمله طالبان به شهرستان صیاد از توابع ولایت سرپل افغانستان 30غیرنظامی از جمله تعدادی از زنان و کودکان کشته شدند.
محمد ظاهر وحدت، والی سرپل روز ۱۵مرداد ۹۶ اظهار داشت: در منطقه میرزاولنگ از توابع شهرستان صیاد حمله‌یی صورت گرفت که بر اثر آن، 30غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باختند.

انفجاری سنگین ولایت قندهار را لرزاند

به گزارش رسانه‌های افغانستان روز چهارشنبه ۱۱مرداد 96انفجاری سنگین در ولایت قندهار به‌وقوع پیوست، گفته می‌شود که هدف این انفجار کاروان نیروهای آمریکایی بوده است، ولی تاکنون از جزئیات این حمله و خسارات و تلفات آن خبری در دست نیست. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت.

روزانه ۲۰افسر و سرباز افغانی کشته می‌شوند

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان طی گزارشی از کشته شدن ۲۵۳۱نظامی و مجروح شدن ۴۲۳۸نفر دیگر در ۴ماه اول سال ۲۰۱۷خبرداد.
آناتولی ۱۰مرداد ۹۶ افزود بر اساس داده‌های این اداره روزانه ۲۰سرباز و افسر افغانی کشته می‌شوند.
لازم به یادآوری است که طالبان ۱۱منطقه و ۳۴بخش افغانستان را تحت کنترل و نظارت خود دارد، و دولت فقط ۵۹.۷درصد از کل این کشور را کنترل می‌کند.
دفتر مأموریت سازمان ملل‌متحد در افغانستان (یوناما) نیز ماه گذشته میلادی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: تلفات غیرنظامیان در شش ماهه نخست سال 2017افزایش یافته و از آغاز سال جاری تا 30ژوئن، 1662نفر در حوادث خشونت‌بار در افغانستان جان خود را از دست داده و 3581نفر دیگر زخمی شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50d8c851-f614-4db8-8b1a-4f804c773705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات