728 x 90

آمریکا: ادعای حمله شیمیایی رژیم اسد به غوطه‌شرقی نگران‌کننده است

استفاده اسد از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه
استفاده اسد از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه
یک مقام بلندپایه وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به پیگیری ادعاهای مربوط به حمله شیمیایی رژیم اسد به منطقه غوطه شرقی، نگرانی خود را در صورت تأیید این ادعا ابراز کرد.

یک مقام بلندپایه وزارت‌خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود روز ۲۶مرداد ۹۶ در خصوص ادعای حمله شیمیایی رژیم اسد به منطقه غوطه‌شرقی در سوریه به خبرنگار آناتولی گفت: ' اخبار مربوط به حمله نیروهای رژیم با گاز کلر به غوطه شرقی را از نزدیک دنبال می‌کنیم. اگر این ادعا واقعیت داشته باشد بسیار نگران‌کننده خواهد بود'.

از سوی دیگر، عمر ابوعبیده، مسئول رسانه‌یی دفاع مدنی سوریه (کلاه سفیدها) در منطقه عین ترما نیز در گفتگو با خبرنگار آناتولی، اظهار داشت: 'رژیم به عین ترما واقع در منطقه غوطه شرقی با یک ماده شیمیایی که نوع آن مشخص نشده حمله کرده است'.

ابوعبیده با اشاره به مصدومیت چندین تن در این حمله، افزود: '4نفر با استنشاق این گاز آسیب دیده‌ و به بیمارستان صحرایی عین ترما منتقل شده‌اند'.

بیشتر بخوانید:

گلوله باران مواضع رزمندگان ارتش آزادی در حومه دمشق با گاز سمی کلر

نظامیان اسد در انتقام تلفات و خسارتهای اخیر در جریان تهاجمشان به محله جوبر در دمشق و شهر عین ترما در غوطه شرقی، مواضع رزمندگان ارتش آزادی را با گاز سمی کلر هدف قرار دادند که 4تن از رزمندگان به‌حالت خفگی دچار شدند.

این در حالی بود که نظامیان اسد گلوله‌باران شهر حوش صالحیه در منطقه مرج در غوطه شرقی دمشق را شدت بخشیدند.

حمله شیمیایی رژیم اسد به منطقه عین‌ترما در حومه دمشق

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه ۲۶مرداد ۹۶رژیم اسد مناطق عاری از درگیری در منطقه غوطه شرقی سوریه را مورد حمله شیمیایی قرار داد که منجر به مصدومیت چهار نفر گردید.

بنا‌ به گفته عمر ابوعبیده مسئول رسانه‌ ای سازمان دفاع مدنی سوریه (کلاه‌ سفیدها) در منطقه عین‌ترما ”رژیم اسد مواضع اپوزیسیون در منطقه عین ترما از مناطق عاری از درگیری در حومه دمشق را با سلاحهایی شیمیایی مبهم مورد حمله قرار داده‌اند که در اثر آن 4تن از مخالفان مصدوم شدند“.

اسد بعد از کشتار خان‌شیخون، ۵بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

شبکه حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد رژیم بشار اسد بعد از حمله شیمیایی علیه خان‌شیخون ۵بار دیگر حملات شیمیایی علیه دمشق و حومه آن انجام داده است.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۲۳مرداد ۹۶به‌نقل از این شبکه افزود رژیم سوریه بعد از بمباران فرودگاه نظامی شعیرات توسط آمریکا هم از استفاده از سلاح شیمیایی دست بر نداشته است. فرودگاه شعیرات همان فرودگاهی بود که هواپیماهای سوری از آنجا برای حمله به خان‌شیخون پرواز کرده بودند.

این شبکه ۵حمله با گازهای سمی را ثبت کرده است که در بیشتر آنها از نارنجک دستی پر شده با گاز کلر استفاده شده است که علیه شهرهای جوبر، زملکا و عین‌ترما استفاده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca970ba8-170b-414c-b956-cf5f9abd5727"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات