728 x 90

ورود ملاله یوسف‌زی به دانشگاه آکسفورد

ملاله یوسف
ملاله یوسف
ملاله یوسف‌زی برنده جایزه صلح نوبل با انتشار توییتی خبر از ورود خود به دانشگاه آکسفورد را داد.

وی که توانسته بود پس از گرفتن نمره‌های عالی در آزمونهای پیش دانشگاهی انگلستان، در دانشگاه آکسفورد قبول شود در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد به تحصیل خود ادامه خواهد داد.

ملاله یوسف زی که اکنون ساکن بیرمنگام می‌باشد رشته تحصیلی را انتخاب کرده است که پیش از وی بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان خوانده بود. وی هم‌چنین برای ادامه تحصیل در مؤسسه‌ای درس خواهد خواند که بی‌نظیر بوتو نیز در آنجا درس خوانده بود.

بیشتر بخوانید:

آنتونیو گوترز ملاله یوسف‌زَی را به‌عنوان سفیر صلح سازمان ملل منصوب کرد

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز شنبه 19فروردین ملاله یوسف‌زَی، برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۴میلادی را، به‌عنوان سفیر صلح سازمان ملل منصوب کرد.

وی ملاله یوسف‌زَی را «جوان‌ترین سفیر صلح» سازمان ملل معرفی کرد و گفت: «ملاله حتی در زمان مواجهه با خطر، به تعهد خود برای دفاع از حقوق زنان پایبند بوده و قطعاً می‌تواند به برقراری صلح در جهان کمک کند».

ملاله یوسف‌زَی که قرار است از روز دوشنبه کار خود را شروع کند ۱۹سال سن دارد.. وی در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل فعالیت برای آموزش دختران، از سوی شبه‌نظامیان طالبان در پاکستان هدف گلوله قرار گرفت.

ملاله یوسف زای: جایزه نوبلم را به کودکانی تقدیم می‌کنم که کسی صدایشان را نمی‌شنود

ملاله یوسف زای دختر پاکستانی که روز جمعه به‌عنوان یکی از دو برنده جایزه صلح نوبل معرفی شد گفت: جایزه‌ام را به کودکانی تقدیم می‌کنم که کسی صدایشان را نمی‌شنود.

وی که ساعتهایی پس از انتشار خبر برنده شدنش در کنفرانسی خبری در انگلستان شرکت کرده بود گفت: خوشحالم که همراه با یک فعال هندی برنده شدم. هر دوی ما تصمیم گرفتیم از نخست وزیران پاکستان و هند دعوت کنیم تا در مراسم اهدای این جایزه شرکت کنند و روابط این دو همسایه بهبود یابد.

ملاله یوسف زای دختر نوجوان پاکستانی و ساتیارتی وکیل مدافع هندی برندگان صلح نوبل

آکادمی نوبل جایزه صلح سال 2014میلادی را به‌طور مشترک به ملاله یوسف زای دختر نوجوان پاکستانی و کایلاش ساتیارتی وکیل مدافع هندی اهدا کرد. این آکادمی روز جمعه در بیانیه‌یی با اعلام این خبر گفت: این جایزه را به‌خاطر تلاشهای این دو نفر برای مقابله با سرکوب کودکان و افراد جوان و هم‌چنین دفاع آنها از حق تحصیل تمام کودکان به این دو نفر داده است.

ملاله جوانترین برنده جایزه صلح نوبل است. ملاله پیش از این مورد حمله بنیادگراها قرار گرفته و به‌شدت مجروح شده بود.

این جایزه یک میلیون و 100هزار دلاری روز 19آذرماه در شهر اسلو به برندگانش اهدا می‌شود.

اعطای شهروندی افتخاری کانادا به ملاله یوسف زی

ملاله یوسف زی، برندۀ جایزۀصلح نوبل شهروند افتخاری کانادا شد. وی به هنگام دریافت این حق شهروندی در پارلمان کانادا برای پذیرفتن پناهجویان سوری و عراقی که از جنگ می‌گریزند، از دولت این کشور تشکر کرد.

ملاله یوسف زی هم‌چنین از کانادا خواست به‌عنوان یک موتور محرک، جامعه بین‌المللی را برای فراهم کردن امکانات دستیابی میلیون ها دختر به آموزش در کشورهای کمتر توسعه یافته تشویق کند.

دولت کانادا در بیانیه‌یی شجاعت و ارادۀ وی برای بهتر شدن شرایط زندگی دیگران را تحسین آمیز توصیف کرده است.

ملاله یوسف زی که همراه با خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کند، هنگامی که ۱۴سال داشت به‌دلیل تشویق دختران پاکستان به تحصیل هدف گلوله طالبان قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد.

وی که ۱۹سال دارد علاوه بر جایزۀ نوبل، برندۀ جوایز دیگری نظیر ساخاروف شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ccdb9c5-be5f-4218-bbfb-3a3d5b973de4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات