728 x 90

فراخوان عفو بین‌الملل برای نجات مهدی بهلولی نوجوان زیر اعدام

فراخوان عفو بین‌الملل برای نجات مهدی بهلولی
فراخوان عفو بین‌الملل برای نجات مهدی بهلولی
عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه 24مرداد برای نجات مهدی بهلولی نوجوان زیر اعدام فراخوان داد.
عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ «اعدام برنامه‌ریزی شده مهدی بهلولی برای صبح چهارشنبه فقط چند روز بعد از حلق‌آویز کردن جوان دیگری که در کودکی دستگیر شده بود یک اقدام بیزار کننده و تهوع آور از ظلم و بیدادی است که باید فوراً متوقف شود. مهدی بهلولی هنگام اقدام به جرم یک کودک بوده است.

مگدالینا مقربی معاون مدیر عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نسبت به اعدام قریب‌الوقوع نوجوان زندانی مهدی بهلولی هشدار داد و گفت:‌ «در زمانی که جهان هنوز در مورد اعدام علیرضا تاجیکی ابراز خشم می‌کند، با برنامه‌ریزی این اعدام غیرقانونی، مقامهای رژیم ایران در عمل به جامعه جهانی اعلام می‌کنند که آنها هیچ شرمی ندارند که بیشترین اعدام کننده کودکان هستند. وی افزود:‌ ”(اعدام نوجوانان) نشان‌دهنده اشتیاق تهوع آور و بی‌انتهای سیستم قضاییه رژیم ایران برای اعدام است. این چیزی جز تهاجم تمام عیار علیه کنوانسیون سازمان ملل در رابطه با حقوق کودکان نیست“... .

خاطرنشان می‌شود دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز دوشنبه طی اطلاعیه‌یی نسبت به اعدام قریب‌الوقوع مهدی بهلولی که هنگام ارتکاب «جرم» ۱۷ساله بود هشدار داد و به مداخله فوری و اقدام بلادرنگ مراجع بین‌الملی و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر برای متوقف کردن حکم این نوجوان و شش زندانی دیگر فراخوان داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac6193e9-553d-48e4-86c8-8fdb349ca512"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات