728 x 90

محرومیت یک‌سوم کودکان آواره سوری از تحصیل

یک‌سوم کودکان آواره سوری از تحصیل محرومند
یک‌سوم کودکان آواره سوری از تحصیل محرومند
یونیسف صندوق کودکان ملل‌متحد اعلام کرد یک‌سوم کودکان سوری که بیشتر در کشورهای لبنان، اردن، عراق، ترکیه و مصر در آوارگی به‌سر می‌برند و یا در داخل سوریه در مناطق درگیری اقامت دارند، امکان تحصیل ندارند و تعداد این کودکان کار رو به افزایش است.

رسانه‌های بین‌المللی روز ۲۳مرداد ۹۶ افزودند در کنفرانس لندن که ۱۸ماه پیش برای کمک به تحصیل کودکان سوری برگزار شد کشورها و سازمانها مبلغ ۸میلیارد کمک مالی تعهد کردند: ۳میلیارد ۴۰۰میلیون دلار برای کودکان داخل سوریه و ۴میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار برای کودکان در کشورهای میزبان اما تا ماه ژوئیه تنها ۲۵درصد این رقم تحویل مسئولان شده و این یکی ازموانع سر راه کودکان سوری برای حضور در مدرسه است.

فقر گسترده در اردوگاههای آوارگان، بناچار کودکان را به بازار کار کشانده و آنها بخشی از هزینه زندگی خانوار را برعهده گرفته‌اند.
یک‌سوم کودکان آواره سوری از تحصیل محروم شده اند
      یک‌سوم کودکان آواره سوری از تحصیل محروم شده اند
بیشتر بخوانید:
یونیسف:‌ ممکن است ۹میلیون کودک سوری از کمکهای بین‌المللی محروم شوند

صندوق کودکان سازمان ملل‌متحد یونیسف هشدار داد کمبود شدید مالی این سازمان ممکن است ۹میلیون کودک سوری را از کمکهای بین‌المللی محروم کند.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۲۷خرداد ۹۶بیانیه یونیسف را منعکس کرد که در آن آمده است این کمبود مالی بالغ بر ۲۲۰میلیون دلار است. این بحران بدترین بحرانی است که یونیسف از شروع درگیریها در سوریه با آن مواجه است.

یونیسف گفته است حدود ۶میلیون کودک سوری نیاز به کمک دارند و ۲.۵میلیون کودک دیگر یک مکان اقامت موقت در کشورهای مجاور دارند.

بیش از دو میلیون کودک سوری در مناطق تحت محاصره رنج می‌کشند
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه گزارش کرد صندوق کودکان تابع سازمان ملل‌متحد (یونیسف) هشدار داد که بیش از دو میلیون کودک سوری در مناطق صعب‌الوصول و تحت محاصره رنج می‌کشند و به واکسنهای لازم هم دسترسی ندارند.

یونیسف چهارشنبه 3خرداد 96 دربیانیه‌یی گفت 5میلیون کودک سوریه به کمکهای اولیه نیاز دارند و در معرض بیماریهای خطرناک هستند و کمکهای انسانی وجود ندارد یا بسیار کم است. بیماری فلج اطفال دوباره در سوریه گسترش یافته است به‌طور خاص در سال 2013اپیدمی شده بود و هم‌اکنون نیز خطر آن وجود دارد. امکان درمان کودکان بیمار بسیار سخت است چون بیمارستانها و مراکز پزشکی مورد هدف قرار گرفته است.

مدیر منطقه‌یی یونیسف در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نسبت به مورد هدف قرار دادن بیمارستانها و سازمانهای پزشکی در مناطق درگیری هشدار داد و گفت: ”خشونت زندگی کودکان را تهدید می‌کند“.

وی افزود علاوه بر بمبها و گلوله‌ها و انفجارها ”تعداد بسیاری از کودکان به‌دلیل بیماریهایی که پیشگیری از آنها ممکن و درمانشان ساده است، در حال مرگی در سکوت هستند“.

یادآوری می‌شود در بسیاری از مناطق درگیری در سوریه اغلب بیمارستانها مورد هدف قرار گرفته و از کار افتاده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7aa437dc-9fad-47da-89ec-4cb08fd92ac9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات