728 x 90

اعلام آمادگی لبنان برای همکاری در پرونده شبکه جاسوسی رژیم آخوندی در کویت

سلاحها و مهمات ارسالی رژیم آخوندی برای شبکه تروریستی عبدلی در کویت
سلاحها و مهمات ارسالی رژیم آخوندی برای شبکه تروریستی عبدلی در کویت
نخست وزیر لبنان آمادگی کشورش را برای همکاری با کویت در پرونده شبکه جاسوسی رژیم ایران موسوم به شبکه ”عبدلی“ اعلام کرد.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان که برای یک سفر رسمی به کشور کویت رفته بود در گفتگویی با روزنامه کویتی الرأی با اشاره به روابط حزب‌الله با شبکه جاسوسی ”عبدلی“ در این کشور گفت: ”ما هرگونه اقدام علیه کویت را محکوم می‌کنیم. نهادهای قضایی و امنیتی در حال بررسی تمامی جزئیات این پرونده هستند. در خصوص پرونده مذکور آماده همکاری با کویت هستیم“.

خاطر نشان می‌شود که مقامهای امنیتی کویت در روز 13اوت 2015 اعلام کرده بودند که در خانه‌یی در منطقه عبدلی مقادیر زیادی اسلحه و مهمات کشف و هم‌چنین تعدادی از عوامل مرتبط با این پرونده را که در ارتباط با رژیم ایران و حزب‌الله هستند را دستگیر کردند. دولت کویت در این رابطه تعدادی از عوامل سفارت رژیم آخوندی را از این کشور اخراج و لبنان را به اتخاذ تدابیر در قبال اقدامات مخاطره آمیز حزب‌الله برای ثبات و امنیت این کشور فراخواند.

بیشتر بخوانید:
 

کویت: دستگیری ۱۲تن از اعضای هسته تروریستی عبدلی

کویت روز شنبه 21مرداد 96 اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۲تن از اعضای گروه تروریستی موسوم به العبدلی را دستگیر کرده‌اند.

وزارت کشور کویت اعلام کرد بر اساس حکم دادگاه بدوی درباره هسته موسوم به العبدلی، دستور بازداشت محکومان این پرونده صادر شد.

در هسته العبدلی تعدادی کویتی‌ و یک نفر وابسته به رژیم ایران عضویت داشته‌اند که به‌دلیل جاسوسی برای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان تحت تعقیب بودند.

دستگیری دو متهم دیگر در کویت به‌دلیل جاسوسی برای حزب‌الشیطان

دو متهم دیگر در پرونده مربوط به جاسوسی برای حزب‌الله لبنان در کویت دستگیر شدند.
القبس ۱۵مرداد ۹۶ افزود در ادامه دستگیریهای مربوط به گروه عبدلی در کویت به‌دلیل جاسوسی برای حزب‌الله لبنان دو نفر دیگر دستگیر شدند. دادستانی کویت دستور دستگیری ۶نفر دیگر را نیز به‌دلیل پنهان کردن و پناه دادن به اعضای این گروه صادر کرده است. ۲نفر دیگر را نیز به‌دلیل همین همکاریها به زندان انداخته است.

القبس افزود با دستگیریهای جدید تعداد کلی نفرات دستگیر شده وابسته به حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران و نفراتی که اعضای این گروه را مخفی کرده بودند به ۱۳نفر رسید. دستگاه امنیتی کویت با افزودن فعالیت خود درصدد دستگیری نفراتی دیگر نیز می‌باشد.

دو نفری که اخیراً دستگیر شدند متهم هستند که امنیت ملی کویت را با جاسوسی علیه این کشور به‌خطر انداخته‌اند.

متهمین ”هسته عبدلی“ کویت را با پاسپورتهای دیپلوماتیک رژیم ایران ترک کردند

منابع امنیتی کویت فاش ساختند که بعضی از افرادی که دادگاه استیناف احکام محکومیت آنها را به‌خاطر ”هسته عبدلی“ صادر کرده بود، با استفاده از پاسپورتهای دیپلوماتیکی که سفارت رژیم ایران با اسامی ایرانی برای آنها صادر کرده بود، کویت را ترک کردند.

این منابع گفتند تحقیقات به‌دست آمده نشان می‌دهد بعضی از فراریان کشور را به سوی یکی از کشورها از جمله ایران ترک کردند. به‌نوشته روزنامه ”الانباء کویت“ این منابع گفتند بعضی از ارگانها به هویت کارمندی که به این پاسپورتهای جعلی مهر زده است، دست یافتند.

فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در کویت

تروریسم رژیم ایران این بار کویت را هدف قرار داده است. کویت برای مقابله با این تهدید روابط دیپلوماتیک خود را با این رژیم کاهش داده است.

گزارشی از تلویزیون العربیه 1مرداد 96: خبرگزاری رسمی کویت پنجشنبه 20ژوئیه اعلام کرد دولت این کشور به سفارت رژیم ایران در کویت ابلاغ کرده است تا خانه فرهنگی رژیم ایران و دفتر نظامی وابسته به سفارت بسته شود و تعداد دیپلوماتهای رژیم در کویت از ۱۹نفر به چهار نفر کاهش یابد و طی ۴۵روز کویت را ترک کنند.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که دست داشتن رژیم ایران در عملیات تروریستی برملا شد. منابع امنیتی تأکید کردند وزارت کشور کویت به متهمان تنها چند ساعت فرصت دادند و درصورتی‌که خود را تسلیم نکنند به اتهام اخلال در امنیت کشور ملیت کویتی از آنها گرفته می‌شود.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کویت تأکید کرد پس از صدور حکم دادگاه فرجام‌خواهی وزارت امور خارجه گام‌های لازم را در مورد حکم صادره با توجه به مشارکت رژیم ایران در پشتیبانی از هسته تروریستی برداشت و تصمیم گرفته شده برای کاهش شمار دیپلوماتهای فعال در سفارتخانه، به سفیر رژیم ایران در کشور کویت ابلاغ شد. هم‌چنین مقرر شد دفاتر فنی وابسته به سفارت تعطیل شده و فعالیت کمیسیونهای مشترک میان دو کشور، تعلیق شود.

از سویی خبرگزاری آناتولی ترکیه به‌نقل از منابع دیپلوماتیک کویتی گزارش داد: «کویت تصمیم گرفت رایزنی فرهنگی و دفتر وابسته نظامی ایران را تعطیل کرده و شمار دیپلوماتهای فعال در سفارتخانه این کشور را کاهش دهد».

این وزارتخانه در بیانیه خود از شهروندان خواست، در صورت مشاهده این افراد، گزارش دهند.

وزارت کشور کویت 13اوت 2015 از دستگیری شماری از متهمان و ضبط مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در مزرعه‌ای در منطقه عبدلی در نزدیکی مرزهای عراق خبر داده بود. بنابراین اعلام، این مزرعه متعلق به مظنونان دستگیر شده است. اسلحه ضبط شده شامل 19تن مهمات، 144کیلوگرم مواد منفجره، 68قبضه سلاح و 208نارنجک بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40691683-c5d1-4bfd-a830-10033431a0b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات