728 x 90

مصاحبه ژنرال اسعد الزعبی درباره تعریف واژه کاهش تنش در سوریه

ژنرال اسعد الزعبی
ژنرال اسعد الزعبی
در سوریه مدتی است آتش‌بس را به کاهش تنش تقلیل دادند. این واژه چه معنایی دارد؟ آیا برای اپوزیسیون معنایی دارد؟

ژنرال اسعد الزعبی کارشناس امور نظامی و استراتژیکی سوری در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز گفت:
یکانهای رزمنده توافقنامه را امضا نکردند. همه می‌دانند وقتی که از آستانه 5 بیرون آمدند گفتند ما توافقنامه را امضا نکرده و حتی آن را ندیده‌ایم. یکانهایی که در اردن امضا کردند گفتند ما امضا نکرده‌ایم. یکانهایی که گفته شد در مصر امضا کردند خودشان گفتند که امضا نکرده‌اند. سؤال بزرگی اینجا مطرح هست که وقتی می‌گویند داعش تروریست است و باید با تروریسم مبارزه کرد، همه می‌دانند که داعش در کمپ یرموک در دمشق و در محله قدم و محله حجر الاسود و عصالی در جنوب دمشق ساکن است که از رژیم اسد 100متر فاصله دارد و دو پست ایست و بازرسی مشترک با رژیم اسد هم دارد. داعش در غرب سویدا در جنوب سوریه حضور دارد اما ما بمبارانهای روسیه علیه آن را ندیدیم. حتی بمبارانهای آمریکایی هم ندیدیم. داعش اکنون در مناطق شمال قارا و جنوب شهر قصیر حضور دارد و با حزب‌الله برخورد دارد اما ما هیچ بمبارانی علیه آن نمی‌بینیم. لذا هنگامی‌که از تروریسم صحبت می‌کنند، متأسفانه هیچگونه اصطلاح واقعی از تروریسم وجود ندارد تا به یک تروریست با انگشتمان اشاره کنیم و به کشوری که تروریست است اشاره کنیم.

وقتی صحبت از کاهش تنش می‌کنیم، امیدواریم که جامعه جهانی معنای کاهش تنش را به ما توضیح دهد. معنای علمی و فلسفی و اجتماعی آن را به ما بگویند. کاهش تنش یعنی چی؟ آیا نظامیان اسد پیشروی نمی‌کنند؟ آنها پیشروی می‌کنند. آیا کاهش تنش به‌معنای عدم بکار گیری هواپیما نیست؟ رژیم اسد هواپیماها را بکار می‌گیرد. انواع سلاحها از جمله گاز کلر که ممنوعه است را بکار می‌گیرد. بالاخره اصطلاح کاهش تنش چیست که بشود آن را توصیف کرد؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4378c1a2-1fed-4d8e-9d13-99fa069360d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات