728 x 90

کره شمالی و رژیم ایران تهدید امنیت ملی آمریکا

سباستین گورکا معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا
سباستین گورکا معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا
معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا سباستین گورکا می‌گوید کره شمالی و رژیم ایران تهدید امنیت ملی آمریکا هستند. دونالد ترامپ مصمم است که توافق اتمی به زیان امنیت ملی آمریکاست:
تلویزیون فاکس‌ نیوز 21مرداد 96:

من مقداری در رابطه با کره شمالی نگران هستم. هفته گذشته کنگره گزارشی به‌نام قابلیتهای اولیه عملیاتی و قابلیتهای موشکهای بالستیک قاره‌پیمای اتمی کره شمالی از جامعه اطلاعاتی آمریکا دریافت کرد، در عرض 48ساعت از دریافت این گزارش کیم جونگ اون ثابت کرد که این گزارش غلط و اشتباه بوده است. ما الآن فهمیدیم که کره شمالی نه تنها اتمی هست بلکه دارای توانمندی پرتاب موشک قاره‌پیما بشکل قابل اتکایی هست و نه تنها در عرض 2تا 4سال بلکه در عرض یک‌سال این توانمندی را خواهد داشت. ما در وضعیت بدی قرار داریم. من می‌خواهم بدانم چه اشکالی متوجه جامعه اطلاعاتی آمریکا هست؟ گویا سرشان بیشتر درگیر درز اطلاعات در مورد رئیس‌جمهور آمریکا هست. ما چه‌کاری می‌توانیم برای حفاظت از خودمان انجام دهیم.

سباستین گورکا معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا:
رئیس‌جمهور آمریکا هر کاری که برای حفاظت از کشور ما نیاز باشد انجام خواهد داد، باید به ماهیت این چالش نگاه کرد، کره شمالی از نظر اطلاعاتی هدف سختی محسوب می‌شود. احتمالاً سخت‌ترین هدف اطلاعاتی جهان است چرا که یک کشور شدیداً بسته است. لذا دریافت اطلاعات با استفاده از اشخاص از آن بسیار بسیار سخت است و ما متکی به اطلاعات سیگنالی و اطلاعات تکنیکی و انواع شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

فاکس نیوز:
برعکس کره شمالی، رژیم ایران در حال مخفی کردن قابلیتهایش از ما می‌باشد، بسیاری از تأسیسات آنها در زیر زمین است ما حتی قادر به دسترسی و دیدن تأسیسات اتمی آنها نیستیم.
یکی از مسائلی که باعث نگرانی در رابطه با ایران است این است که اگر ما کمبود و شکست اطلاعاتی در این رابطه داشته باشیم از کجا خواهیم خورد؟ نظرتان چیست.

سباستین گورکا معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا:
موضوع ایران به سختی کره شمالی نیست، رژیم ایران در کنار کره شمالی در بالاترین اولویت امنیتی برای ما قرار دارد و یکی از مسائلی که ما به‌شدت در حال بررسی آن هستیم توافق فاجعه‌بار اتمی با رژیم ایران است، توافق اتمی باعث تسهیل و کمک‌رسانی به رژیم ایران بوده است.
این توافق باعث توقف جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران نشده است بلکه صرفاً باعث کند کردن آن شده و آن را به تأخیر انداخته است ولی واقعیت این است که رئیس‌جمهور آمریکا موضع خود را حفظ کرده و گفته است این یک توافق بدی است و توافق خوبی برای امنیت ملی آمریکا نیست. ما در حال حاضر درگیر یک بررسی جامع از استراتژی خود در قبال رژیم ایران هستیم. رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در این نظرش مصمم است که این توافق خوبی برای آمریکا نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/376ef42a-7d23-4c82-a881-837869630289"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات