728 x 90

ژاپن برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی سامانه موشکی پاتریوت مستقر می‌کند

موشک پاتریوت
موشک پاتریوت
ژاپن سیستم دفاع هوایی موشکی خود را برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی تقویت می‌کند. سامانه موشکی پاتریوت در مناطق غربی این کشور مستقر خواهد شد. در صورتی که کره شمالی به گوام موشک شلیک کند، این موشک احتمالاً از این مناطق در ژاپن عبور خواهد کرد. ژاپن هم‌چنین یک ناوشکن به دریای ژاپن می‌فرستد. این ناوشکن مجهز به سیستم راداری است که توان درگیری موشکهای بالستیک را دارد.

بیشتر بخوانید:

حمایت فرانسه، ژاپن و کره جنوبی از موضع دونالد ترامپ در مقابل کره شمالی

فرانسه، ژاپن و کره جنوبی از موضع دونالد ترامپ در مقابل کره شمالی حمایت کردند. دولت فرانسه اعلام کرد که پاریس از موضعگیری رئیس‌جمهوری ایالات متحده در برابر پیونگ یانگ حمایت می‌کند. دونالد ترامپ اعلام کرده بود همه گزینه‌ها روی میز است.
دولت ژاپن از این موضعگیری استقبال کرد و گفت: ما معتقدیم در شرایط موجود، تقویت همکاری آمریکا - ژاپن منجر به افزایش قدرت بازدارندگی و توان پاسخگویی ما می‌شود.

تماس تلفنی دونالد ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن

به گفته مقامهای کاخ سفید روز دوشنبه ۹مرداد ۹۶ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در یک تماس تلفنی تأکید کردند برنامه موشکی کره شمالی 'خطری جدی و تهدیدی مستقیم و فزاینده' است.
این دو رهبر بر تعهد دو طرف برای افزایش فشارهای دیپلوماتیک و اقتصادی بر کره شمالی تأکید کرده‌اند.
در عین‌حال مقامات ژاپنی گفته‌اند رهبران دو کشور در این گفتگوی تلفنی در خصوص گزینه نظامی بحث و تبادل نظر نکرده‌اند.

ژاپن به تحریمهای جدید آمریکا علیه کره شمالی پیوست

ژاپن در اعمال تحریمهای جدید علیه کره شمالی به آمریکا پیوست به گزارش خبرگزاری رویتر فومیو کیشیدا وزیرخارجه ژاپن طی سخنانی درباره تحریمهای جدید برای منزوی ساختن کره شمالی گفت: «ژاپن داراییهای 5سازمان و 9شخص مرتبط با کره شمالی و دو نهاد چینی را مسدود می‌کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18827c1d-04eb-4fbc-a186-cc131efafaf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات