728 x 90

تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز

تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز
تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز
جمعی از کارگران بلبرینگ سازی تبریز به‌دلیل عدم توقف فعالیت کارخانه و دریافت نکردن حقوق‌ و مزایا در مقابل اداره کار استان آذربایجان شرقی تجمع کردند.

خبرگزاری حکومتی ایرنا روز 21مرداد 96، به‌نقل از فرماندار رژیم در تبریز نوشت: «کارگران بلبرینگ سازی به‌دلیل عدم فعالیت کارخانه و دریافت نکردن حقوق‌ و مزایا در مقابل فرمانداری حضور یافته‌اند تا مشکلات خود را اعلام کنند».

وی به ناتوانی کارگزاران حکومتی در اداره کارخانه که از سوی دولت به آنها واگذار شده اعتراف کرد و گفت: «در نتیجه واگذاری به غیراهل، کارخانه بلبرینگ سازی به‌عنوان واحدی در حال تولید و سوددهی با ورشکستگی مواجه شده است».

شرکت بلبرینگ ایران (IBC) در هشتم آبان ماه 1348با مشارکت شرکت SKF سوئد، تأسیس شده است.
این شرکت، بلبرینگ و رولر برینگ‌های مخروطی را بر اساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:
 
تعطیلی کارخانه‌ها:
700کارخانه سنگ تزئینی تعطیل شد
بنا بر گزارش سایت حکومتی نسیم آن لاین 29تیر 96 در سال 95بیش از 700کارخانه سنگ تزئینی در ایران تحت حاکمیت آخوندها ورشکسته و تعطیل شده است. علاوه بر این‌که همان تعداد کارخانه فعال هم حداکثر تا 50درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. روند تعطیلی این کارخانه‌ها هم‌چنان ادامه دارد. سایت حکومتی اقتصاد می‌نویسد: «... . تعدادی از فعالان این بخش، کم‌کم به‌دنبال رها کردن فضای کسب و کارشان هستند، حال آن که (ایران) با برخورداری از 68نوع ماده معدنی و ذخیره شناسایی شده حدود 60میلیارد تن، از نظر تنوع و میزان ذخیره در میان کشورهای جهان به ترتیب رتبه‌های دهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده و می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق ارزش افزوده قابل توجهی در کنار افزایش اشتغال پایدار را تجربه کند».
 
تعطیلی 700 کارخانه سنگ تزئینی
تعطیلی 700 کارخانه سنگ تزئینی
استمرار تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاههای تولیدی
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، روز 18تیر 96 «مهران شنتیایی» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رژیم در استان اصفهان به‌دلیل آنچه که «مزاحمت زیست محیطی» کارخانه روغن نباتی ناز می‌خواند، از تعطیلی این کارخانه که در یکی از خیابانهای شهر اصفهان واقع شده است، دفاع کرد.
جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی ناز اصفهان می‌گویند تعطیلی این کارخانه، موجب به خطر افتادن زندگی بیش از ۳۰خانوار کارگری می‌شود.
کارگران روغن نباتی ناز اصفهان با بیان این‌که این کارخانه زمانی ۴۰۰کارگر داشت که با انتقال فعالیت‌های آن به کارخانه روغن نباتی گل‌بهار به تدریج بیکار شدند، افزودند: بسیاری از همکاران ما به‌علت اصراری که بر آلاینده بودن فعالیت‌های این کارخانه و انتقال آن به خارج شهر وجود داشت، بیکار شدند.

تعطیلی کارخانه کاشی اصفهان
کارگران کاشی اصفهان روز 18تیر 96 از تعطیلی خطوط تولید و بیکار شدن مجدد خود خبر دادند.
این کارگران که در سال جدید پس از ماهها تعطیلی، خودشان کارخانه را راه‌انداز ی کردند و با فروختن کاشی، مواد اولیه خریدند، بعد از حدود چهار ماه کار کردن بدون مدیرعامل و با سختی بسیار، دوباره بیکار شده‌اند.
 
تعطیلی کارخانه کاشی اصفهان
تعطیلی کارخانه کاشی اصفهان
 
رضا صالحی کارگر شاغل در این کارخانه می‌گوید: «ماهها خون دل خوردیم و با همت خودمان چرخ کارخانه را گرداندیم؛ سهامداران قرار بود 250میلیون تومان برای پرداخت دستمزد کارگران بدهند که ندادند؛ و در نهایت متأسفانه باز هم خطوط تولید تعطیل شد».
وی می‌گوید: «به نظر می‌رسد دستهایی پشت این اتفاق ناگوار است؛ انگار عده‌یی دوست دارند کاشی اصفهان بخوابد. او می‌گوید: سرنوشت چندصد کارگرِ کاشی اصفهان بی‌ اهمیت‌ترین چیز برای مسئولان است».
کارگران روغن نباتی جهان صبح روز 28خرداد 96 برای چندمین بار در مقابل استانداری رژیم در زنجان تجمع اعتراضی برگزار کردند. یکی از کارگران معترض گفت:‌ «در نتیجه اعتراضهای قبلی نه کسی بیمه بیکاری گرفته و نه به حق خود رسیده است و وقتی کارگران می‌خواهند اعتراض کنند بیان می‌شود که حق ندارید اموال شرکت را توقیف کنید».
یکی دیگر از کارگران گفت: «پس از تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان 87نفر کارگر از محل این کارخانه بیکار شده‌اند».
وی افزود: «در حال حاضر تنها 130نفر به‌صورت تک‌شیفت در کارخانه روغن نباتی جهان مشغول کارند. و تولید روزانه کارخانه به 50تن نیز نمی‌رسد، در حالی که باید تولید روزانه کارخانه 450تن باشد».
کارخانه روغن نباتی قو پس از پنجاه سال فعالیت برای همیشه تعطیل خواهد شد و بیش از 200کارگر آن بیکار خواهند شد
بنا‌ به گزارشهای رسیده روز 18خرداد 96پس از صدور مجوز تغییر کاربری زمین کارخانه روغن نباتی قو توسط شهرداری رژیم و اقدام کارگزاران هیأت مدیره این کارخانه جهت فروش دارایی‌های شرکت، تکلیف این کارخانه معلوم شد و این کارخانه پس از پنجاه سال فعالیت، برای همیشه تعطیل خواهد شد و بیش از ۲۰۰کارگر این کارخانه که ۵ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند نیز بیکار خواهند شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e727ca3-1e32-4ae3-93fb-16a9baaa901b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات