728 x 90

بر اثر ریزش کانال فاضلاب دو کارگر جان باختند

کشته شدن کارگران به‌دلیل نبود ایمنی محیط کار
کشته شدن کارگران به‌دلیل نبود ایمنی محیط کار
موسی میرزایی کارگزار رژیم در خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:‌ پنجشنبه‌شب ۱۹مرداد 96 دو کارگر که مشغول گودبرداری بودند بر اثر ریزش خاک زیرآوار مانده و کشته شدند. این حادثه در ساعت ۱۶.۳۵ در بیرجند در خیابان معصومیه رخ داد.

هر دو کارگر جوانهایی بین ۳۰تا ۳۵سال بودند که هنوز از هویت آنها اطلاعی در دست نیست.


خاطر نشان می‌شود که مرگ کارگران زحمتکش در محیطهای کارگری به‌علت نبود حداقلهای ایمنی در کار به امری روزمره در حاکمیت پلید آخوندی تبدیل شده است.
طبق آمارهای رسمی، ایران یکی از پرخطرترین کشورها برای کارگران معرفی می‌شود و از نظر بهداشت و ایمنی کار، رتبه ۱۰۷را در بین ۱۸۹کشور عضو سازمان جهانی کار دارد.

بیشتربخوانید:

مرگ سه کارگر زحمتکش در اثر سقوط در چاه در تبریز

صبح چهارشنبه 21تیر 96 سه کارگر زحمتکش در تبریز به‌علت نبود الزامات ایمنی در محیط کار بر اثر سقوط در چاه متأسفانه جان باختند.
بنا‌ به گفته مدیر روابط آتش‌نشانی رژیم در تبریز این سه کارگر هنگامی که برای نظافت چاه رفته بودند دچار گازگرفتگی شده و هر سه متأسفانه جان باختند.

مرگ یک آتش‌نشان و دو کارگر در فولاد شهر

روز یکشنبه 7خرداد 96یک مأمور آتش‌نشانی همراه با دو کارگر بر اثر نبود حداقلهای ایمنی در کارخانه آسفالت فولاد شهر جان باختند.
بنا‌ به اخبار رسیده یک کارگر در چاهی در این کارخانه که بدون رعایت حداقل نکات ایمنی وجود داشت محبوس شد در این هنگام برادر وی که برای نجات او اقدام کرده بود نیز در همین چاه دچار حادثه شد و پس از مدتی که مأموران آتش‌نشانی برای کمک آمدند یکی از آنان نیز بر اثر عمق زیاد چاه و نبود وسایل نجات استاندارد در چاه سقوط کرد و متأسفانه هر سه آنان جان باختند.
مأموران آتش‌نشانی که به‌علت نبود وسایل نمی‌توانستند نفرات سقوط کرده را از چاه بیرون بیاورند مجبور به‌درخواست کمک از دیگر شهرهای اطراف شده و سرانجام جسد دو کارگر و آتش‌نشان از چاه بیرون آورده شد.
گزارش اداره سازمان پزشکی قانونی در تاریخ 24اردیبهشت 96حاکی است که در سال گذشته یکهزار و 623مرد و 22زن بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با سال 1394که آمار تلفات حوادث کار یکهزار و 494نفر بود، ۱۰.۱درصد افزایش یافته است.

ایران آخوندها رکورد دار سوانح کارگری در جهان

یکی دیگر از مهمترین خواسته‌های کارگران، ایمنی کارگاهها و کارخانه‌ها و محیطهای کار است. شعار اول ایمنی بعد کار تقریباً یک شعار کاملاً جا افتاده‌ای است که در همه کارگاهها به‌طور نسبی از شعار به‌عمل تبدیل شده، اما در ایران ما آنچه که اهمیت ندارد. ایمنی و جان و سلامت کارگر است.
در بازار آهن‌فروشان اردبیل، سقوط گیوتین منجر به کشته و زخمی شدن دو کارگر اردبیلی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff4ac5a7-9196-4ab6-88b4-ba12008ec81d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات