728 x 90

عفو بین‌الملل اعدام سبعانه جوان زندانی علیرضا تاجیکی را بی‌شرمانه خواند

محکومیت اعدام جوان زندانی علیرضا تاجیکی توسط عفو بین‌الملل
محکومیت اعدام جوان زندانی علیرضا تاجیکی توسط عفو بین‌الملل
سازمان عفو بین‌الملل در لندن روز پنجشنبه ۱۹مرداد، طی بیانیه‌یی اعدام سبعانه جوان زندانی علیرضا تاجیکی در زندان شیراز را، اقدامی بی‌شرمانه خواند و به آن اعتراض کرد.
دژخیمان این زندانی را که هنگام دستگیری 15سال سن داشت بامداد روز پنجشنبه در شیراز بدار آویختند.

ماگدالنا مغربی، معاون بخش خاورمیانه در عفو بین‌الملل، می‌گوید که مقامات قوه قضاییه رژیم ایران با اجرای این حکم، در واقع، قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.
وی هم‌چنین در این بیانیه اجرای حکم علیرضا تاجیکی را نشانه «تنفر و بیزاری مقامهای رژیم ایران از حقوق کودکان» دانست.
عفو بین‌الملل در بیانیه روز پنجشنبه خود با اشاره به این‌که علیرضا تاجیکی «چهارمین متهمی بود که در کودکی دستگیر شده و امسال اعدام شد» نوشت این اعدام تازه «توخالی بودن ادعاهای» مقامات رژیم ایران مبنی بر داشتن نظام قضایی مناسب برای کودکان را نشان می‌دهد.
به گفته این سازمان، مقامهای رژیم ایران حتی «اراده اجرای اصلاحاتی را که خود پیشنهاد می‌کنند» نیز ندارند.

شایان ذکر است که مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌ای این اقدام جنایتکارانه رژیم را محکوم کرده بود. در این اطلاعیه آمده است:
سحرگاه روز پنجشنبه ۱۹مرداد دژخیمان رژیم آخوندی بار دیگر از میان جوانان قربانی گرفت و علیرضا تاجیکی یک جوان زندانی را که در سن 15سالگی دستگیر شده بود، پس از تحمل شش سال حبس در زندان عادل‌آباد شیراز (جنوب ایران) بدار آویخت. این جنایت به‌رغم درخواست مکرر مجامع حقوق‌بشری و بین‌المللی صورت گرفت.
علیرضا تاجیکی شش سال پیش به‌دنبال دستگیری به سلولهای انفرادی منتقل شد و به‌رغم آن که نوجوانی بیش نبود برای گرفتن اعتراف اجباری تحت شکنجه قرار گرفت. پرونده او پر از نکات مبهم بود و خانواده او بارها تقاضای اعاده دادرسی دادند. درخواستی که هرگز پاسخ داده نشد.
در بربریت حاکم بر ایران که سران آن مشتی جلاد، شکنجه‌گر و غارتگر هستند هزاران جوان بهترین سالهای عمر خود را در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم با هراس از مرگ طی می‌کنند. به اذعان مقامات رژیم ۵۳۰۰زندانی که بیشتر آنها در سنین ۲۰تا ۳۰سالگی هستند، محکوم به اعدامند.
نظام ولایت فقیه ناتوان از پاسخگویی به ابتدایی‌ترین خواستهای مردم و در هراس از خیزش مردم به جان آمده به امواج اعدام به‌ویژه جوانان روی آورده است.
تنها راه نجات از نکبت این رژیم سرکوبگر و خونریز اتحاد و همبستگی همه اقشار و خیزش علیه این همه بیدادگری است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/418af0ca-a345-47f9-bd49-667bd4bfbfdd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات