728 x 90

غرق کردن عمدی ۵۰مهاجر آفریقایی در مقابل سواحل یمن

غرق شدن پناهجويان - آرشيو
غرق شدن پناهجويان - آرشيو
سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت حدود ۵۰مهاجر نوجوان اهل سومالی و اتیوپی صبح چهارشنبه به‌طور عمدی غرق شدند. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که یک قاچاقچی ۱۲۰سرنشین یک قایق را مجبور کرد که به آب بپرند. قاچاقچیان انسان آنها را عامدانه و به‌زور در آب انداختند تا خود به دست مأموران گرفتار نشوند.
الجزیره ۱۸مرداد ۹۶ افزود که ۲۹جنازه در سواحل استان شبوه یمن پیدا شده است. این نوجوانان در میان حدود ۱۲۰نفری بودند که توسط این قاچاقچیان به آب انداخته شده‌اند.
۲۷نفر که توانسته بودند خود را نجات دهند در ساحل شبوه در یکی از گشتهای معمول کارکنان سازمان بین‌المللی مهاجرت پیدا شدند. ۲۲نفر هنوز مفقودند و به نظر می‌رسد باقی به راه خود ادامه داده‌اند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌یی گفته است میانگین سنی مهاجران سوار بر قایق از اتیوپی و سومالی ۱۶سال بوده است. این عده امیدوار بودند از طریق یمن خود را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برسانند.
مهاجران به کارکنان این سازمان گفته‌اند قاچاقچیان به سومالی بازگشته‌اند تا متقاضیان تازه‌یی به مقصد یمن را سوار کنند.

بیشتر بخوانید:‌

غرق شدن بیش از ۲۰۰مهاجر دیگر در دریای مدیترانه

خبرگزاری رویتر 18 اردیبهشت 96 به‌نقل از نجات یافتگانی که خود را از سواحل لیبی به ایتالیا رساندند اعلام کرد:‌ بیش از ۲۰۰مهاجر به احتمال زیاد در آخر هفته اخیر در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.
مقامهای گارد ساحلی ایتالیا و لیبی می‌گوید حدود ۷۵۰۰نفر از روز پنجشنبه نجات داده شدند. دو گروه از نجات یافتگان به سازمانهای رسیدگی کننده گفتند صدها نفر قبل از آن که امدادگران برسند، بر اثر خالی شدن باد قایقها در دریا غرق شدند. نجات یافتگان روز یکشنبه به سیسیل ایتالیا منتقل شدند.
رویتر می‌گوید آمار و ارقام دقیق نیست و آژانس پناهندگان سازمان ملل‌متحد بر اساس مصاحبه با مهاجران شمار کشته شدگان را بیش از ۸۰نفر تخمین زده است.
آژانس پناهندگان ملل‌متحد می‌گوید غیر از مورد اخیر، بیش از ۱۱۵۰نفر در سال جاری میلادی در مسیر شمال آفریقا به ایتالیا ناپدید یا کشته شده‌اند.

مرگ حدود ۱۰۰مهاجر در دریای مدیترانه

بر اثر غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران آفریقایی در دریای مدیترانه امروز پنجشنبه 24 فروردین 96، نود و هفت نفر مفقود شدند.
به گفته ایوب قاسم سخنگوی گارد ساحل لیبی ”در بین این 97نفر، 15زن و 5کودک نیز حضور داشته‌اند“.
وی در ادامه اضافه کرد ”از ساعتهای اولیه بامداد درخواست کمک دریافت کرده بودیم و توانستیم 23مهاجر دیگر را در 10کیلومتری ساحل نجات بدهیم“.

ناپدید شدن بیش از ۱۴۰مهاجر در دریای مدیترانه

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل‌متحد روز چهارشنبه 9فروردین، از ناپدید شدن 146مهاجر بعد از غرق شدن یک شناور در دریای مدیترانه خبر داد.
یک تبعه کشور غنا که از حادثه جان سالم به در برده، به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت شناور حادثه دیده، چند روز پیش از سواحل لیبی راه افتاد و روز سه‌شنبه (۸فروردین) غرق شد.
این مرد جوان را یک شناور نظامی اسپانیایی نجات داده که از جمله شناورهای شرکت‌کننده در عملیات ’سوفیا’ ، عملیات دریایی اتحادیه اروپا برای مقابله با قاچاق انسان بوده است. او اکنون در بیمارستانی در جنوب ایتالیا بستری است.

به گفته سازمان جهانی مهاجرت، از آغاز سال میلادی جاری، حدود ۶۰۰مهاجر که از آب‌های لیبی به سمت اروپا می‌رفته‌اند جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33c566dc-baa7-46ce-81ab-f6a9ac6e663e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات