728 x 90

حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی در افغانستان

حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی
حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی
روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد:‌ رژیم ایران در تلاش برای به دست گرفتن کنترل افغانستان و ایجاد یک بازوی نظامی در این کشور از طالبان و افراد مسلح این گروه حمایت می‌کند.

تلویزیون اسکای نیوز 18مرداد 96: صحبتهای سران رژیم ایران در مقابل دوربین‌ها فریبکارانه است. در پشت صحنه موضوع چیز دیگری است.

در مراسم تحلیف حسن روحانی نیز همین روش بکار گرفته شد. رئیس‌جمهور افغانستان یکی از کسانی بود که در این مراسم شرکت داشت. همان‌گونه که رسانه‌های ایرانی به آن اشاره کردند، روحانی به‌دنبال دیدار با اشرف غنی بود تا تأکید کند کشورش برای مبارزه با تروریسم همکاری با کابل را تقویت خواهد کرد. این چیزی است که گفته شده ولی طرح و برنامه‌های سپاه پاسداران با این مواضع منطبق نیست.

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده است رژیم ایران که برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن سلاح قاچاق می‌کند و به‌منظور تأمین مالی آنها از مواد مخدر استفاده می‌کند، همین سناریو را در افغانستان نیز تکرار می‌کند.

قاچاق سلاح و بکار گیری مواد مخدر یکی از روشهایی است که رژیم ایران از سالها پیش در افغانستان مورد استفاده قرار داده است. بر اساس این طرحها هدف رژیم ایران این است که در افغانستان نیز نفوذ کند و از طریق حمایت از طالبان کنترل این کشور را نیز در دست داشته باشد.

حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی در افغانستان به‌معنی ادامه دادن وضعیت نابسامان در این کشور و خسته کردن بیشتر نیروهای آمریکایی و مجبور کردن آنها به خروج از افغانستان است. تعیین تکلیف جنگ در افغانستان ایده‌ای است که توسط دونالد ترامپ مطرح شد.
 
بنا‌ به گفته شاهدان رژیم ایران حتی از جوانان افغانی برای طالبان سربازگیری می‌کند. هم‌چنین به این کشور تیمهای ترور اعزام می‌کند و جاسوس‌هایش را به پلیس و ارتش افغانستان نفود می‌دهد. این تلاشهای رژیم ایران در هرات که نام دیگرش ایران کوچک است بیشتر از سایر شهرها دیده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2008af75-e1e6-485e-91b4-213e19879ee5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات