728 x 90

شورش نظامیان ونزوئلا

تظاهرات و درگیریهای خیابانی در ونزوئلا مورد حمایت نظامیان این کشور
تظاهرات و درگیریهای خیابانی در ونزوئلا مورد حمایت نظامیان این کشور
شماری از نظامیان ونزوئلا دست به شورش علیه نیکولاس مادورو زدند. آنها از تظاهرات ضدحکومتی مردم حمایت کردند. جزییاتی از این شورش از تلویزیون فاکس‌ نیوز 18مرداد 96:
دیکتاتور ونزوئلا نیکولاس مادورو اصرار دارد کسانی که دست به شورش زدند باندهای کوچک یاغی می‌باشند که او آنها را تروریست می‌خواند.

بنا‌ به گفته دولت گروهی متشکل از ۲۰نفر حمله‌یی را علیه یک پایگاه مهم نظامی در شهری به‌نام والنسیا انجام می‌دهند و طی آن درگیری کوتاهی صورت می‌گیرد و ۲نفر از شورشیان کشته می‌شوند یکی مجروح می‌شود و ۷نفر اسیر می‌شوند و ۱۰نفر نیز فرار کرده و مخفی می‌شوند.

نیکولاس مادورو می‌گوید تعقیب آن ۱۰نفر که او آنها را مزدور می‌خواند با سرعت تمام در جریان است.

مادورو در سخنرانی تلویزیونی هفتگی خود قول داد که شورشیان دستگیر خواهند شد و با حداکثر مجازات مواجه خواهند شد.

مادورو گفت این ۲۰نفر نفرات در خدمت نبودند بلکه اکثراً شهروند و فراری بودند.

روز شنبه مجلس مؤسسان دادستان عالی ونزوئلا را اخراج کرد. دو رهبر مشهور اپوزیسیون هفته گذشته در خانه خود دستگیر شدند که اکنون به خانه خود بازگشته‌اند ولی تحت بازداشت خانگی قرار دارند.

در این میان اپوزیسیون که بر مجلس ملی سیطره دارد هنوز از به‌رسمیت شناختن آن نهاد سرباز می‌زند و می‌گوید که قدرت دیکتاتوری مادورو را تقویت می‌کند.

همه این تحولات در شرایطی است که درگیریهای روزانه میان تظاهرکنندگان و نیروهای دولتی در ۴ماه گذشته ادامه داشته و بیش از ۱۰۰کشته در میان تظاهرکنندگان باقی گذاشته است. ونزوئلا کشوری است که با اقتصادی وحشتناک و کمبود مستمر مواد غذایی روبه‌روست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5c02a8e-197b-453b-a1be-f4c4fa3a2f6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات