728 x 90

کره شمالی کلاهک‌های اتمی تولید کرده که قابل سوار شدن بر روی موشکهایش است

سلاح‌های موشکی کره شمالی
سلاح‌های موشکی کره شمالی
واشینگتن پست روز سه‌شنبه 18مرداد گزارش داد که آژانسهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که کره شمالی کلاهک‌های اتمی تولید کرده که قابل سوار شدن بر روی موشکهایش است.

این منبع افزود:‌ مقامهای اطلاعاتی آمریکا در یک ارزیابی محرمانه جمعبندی کرده‌اند که کره شمالی با موفقیت کلاهک اتمی کوچک شده‌ای که می‌تواند با موشک چفت شود را تولید کرده و در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت اتمی تمام عیار از یک نقطه عطف عبور کرده است.

این تحلیل جدید ماه گذشته توسط آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) تکمیل شد و بلافاصله بعد از یک ارزیابی دیگر اطلاعاتی بیرون آمد که به صراحت تعداد رسمی کل بمبهایی که در زرادخانه اتمی این کشور بود را برآورد کرد.

به نوشته واشیگتن پست آمریکا ماه گذشته برآورد کرد که بیش از 60سلاح اتمی اکنون در کنترل کیم جانگ اون قرار دارد. برخی از کارشناسان مستقل معتقدند که تعداد بمبها بسیار کمتر است.

این یافته‌ها احتمالاً نگرانیها در مورد تهدید آشکار شده کره شمالی را که به نظر می‌رسد بسا سریعتر از آنچه بسیاری کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند را عمیق‌تر می‌کند.

مقامات آمریکایی ماه گذشته جمعبندی کردند که پیونگ یانگ ار انتظارات درباره تلاش هایش برای ساختن موشک بالستیک قاره‌پیما که توانایی زدن شهرهایی را در آمریکا داشته باشد پیشی گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78dfd3f6-0791-4206-81d2-7e5cb6cdfc76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات