728 x 90

نیکی هیلی خواهان تحقیق درباره تجاوزات حزب‌الله لبنان شد

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در جنوب لبنان خواست که درباره تجاوزات حزب‌الله تحقیق کنند.

اسکای نیوز عربی ۱۷مرداد ۹۶ افزود قرار است که روز ۳۰ اوت درباره مأموریت نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان رأی‌گیری شود و در همین‌باره نیکی هیلی گفت که سعی خواهد کرد قدرت بیشتری به این نیروها بدهد.

وی در بیانیه‌یی گفت: «با دبیرکل سازمان ملل کار خواهیم کرد تا این نیروها را تقویت کنیم که مانع از گسترش سلاح غیرقانونی در جنوب لبنان شوند. این سلاحها که بیشترش در دست تروریستهای حزب‌الله است امن و ثبات منطقه را تهدید می‌کند».

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور لبنان: احتمالاً به‌خاطر حزب‌الله تحریم خواهیم شد.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان ۱۳مرداد ۹۶گفت: همزمان با تحولات اخیر در منطقه، احتمالاً به‌خاطر گروه حزب‌الله تحت محاصره کشورهای عربی و غربی قرار خواهیم گرفت. چرا که کشورهای عربی از وضعیت کنونی لبنان و مخصوصاً نقش حزب‌الله در کشور ناراضی هستند.

وی در مورد تحولات اخیر در منطقه عرسال واقع در مرز مشترک لبنان و سوریه افزود: «من در مورد پیروزی لبنان در این موضوع مشکوک هستم. من به حزب‌الله به‌دلیل پیروزی خود در عرسال تبریک نمی‌گویم، بلکه تبریک من تنها به خانواده‌های اسرای آزاد شده است».

عواقب نامگذاری تروریستی حزب‌الله لبنان توسط اروپا

نامگذاری تروریستی حزب‌الله لبنان توسط اتحادیه اروپا می‌توان روابط رژیم ایران با این اتحادیه را تخریب کند. آمریکا خواستار چنین نامگذاری شده است:
اسکای نیوز 10مرداد 96:‌ دکتر سعید صادق کارشناس امور آمریکا از قاهره به اسکای نیوز گفت:

در سال ۲۰۱۳ اتحادیه اروپا حزب‌الله را به‌عنوان یک گروه تروریستی نام گذاری کرد ولی بال سیاسی این گروه را استثنا کرد. این گروه در تمامی مناطق لبنان نیروهای مسلح دارد. نامشان را مقاومت گذاشته‌اند ولی منظور از مقاومت تنها حزب‌الله است.
حزب‌الله به حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم ایران تکیه دارد. پیشنهاد آمریکا برای نام گذاری تروریستی حزب‌الله، به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد که تمامی این گروه را لیست‌گذاری کند. بعضی کشورهای اروپایی این اقدام را کردند. هلند و انگلستان تمامی این گروه را لیست‌گذاری کردند. ولی اگر ۲۸کشور اتحادیه اروپا اعلام کنند که تمامی گروه حزب‌الله تروریست است این گروه با بسیار مشکلات روبه‌رو خواهد شد. اول این‌که نیروهای یونوفیل که یک نیروی نظامی اروپایی در جنوب لبنان است ممکن با نیروهای حزب‌الله درگیر شود.
دوم این‌که روابط اتحادیه اروپا با رژیم ایران در صورت لیست‌گذاری حزب‌الله خراب می‌شود. هم‌چنین وضعیت در لبنان آشفته‌تر از قبل خواهد شد.
 
 
کنفرانس مطبوعاتی ترامپ با سعد حریری
 
کنفرانس مطبوعاتی ترامپ با سعد حریری
 
اسکای نیوز: بله آشفته است. به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان گفت حزب‌الله و شبه‌نظامیان آن برای لبنان و دولت لبنان خطرناک هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7269eea0-526b-47a3-bd6b-72d174abcdb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات