728 x 90

افزایش ۴۵درصدی قیمت مواد اولیه آهن در بازار ایران

افزایش قیمت آهن
افزایش قیمت آهن
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان از افزایش ۴۵درصدی قیمت مواد اولیه آهن‌آلات در ۵۰روز اخیر در بازار خبر داد.

به گزارش سایتهای حکومتی وی روز ۱۷مرداد ۹۶ با اشاره به تعطیلی بیش از ۱۴۰۰واحد صنفی آهن فروشی از ۳هزار واحد موجود در تهران گفت مالیات بر ارزش افزوده ۲۰هزار واحد صنفی آهن فروشی موجود در کشور را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید:
 

فاجعه ادامه‌دار انهدام صنایع و معادن سنگ آهن

آن هنگام که سیاستهای خانمانسوز و غارتگرانه رژیم آخوندی در عرصه اقتصاد و در طول چهار دهه گذشته مورد بررسی قرار گیرد به‌جرأت می‌توان گفت بحران اقتصادی میهن اسیر امروز دیگر به یک فاجعه اقتصادی تبدیل شده است.
مهمترین و ملموس‌ترین ویژگی و شاخص این فاجعه اقتصادی، رکود اقتصادی و به تبع آن بیکاری فزاینده نسل جوان و نیروی کار است.
 
 
تعطيلي معادن کشور
 
تعطیلی معادن در کشور

پیامدهای اجتماعی ناشی از این بحران رسانه‌های رژیم را وادار به اعتراف کرد که: «سریال تعطیلی چندین معدن کشور و بیکار شدن هزاران کارگر زحمتکش کلید خورده و هیچ مقام مسوولی هم در این مورد واکنشی نشان نمی‌دهد». ازجمله خبرگزاری بسیج رژیم موسوم به جوان آنلاین تحت عنوان چه کسی قرار است به داد کارگران معادن برسد؟! در جنگ قدرت با باند مقابل این‌گونه اشک تمساح برای کارگران ریخت: «30هزار کارگر معدن سنگ آهن بیکار شدند' ، 'بیکاری ۱۰۰۰کارگر در قطب معدنی مازندران' ، 'معادن کردستان در آستانه تعطیلی' تیتر اخباری است که چند هفته اخیر بر روی خروجی خبرگزاریها قرار گرفته است!

رسانه‌های حکومتی ضمن اذعان به این‌که کارگران معادن سالهاست که به‌واسطه نیاز معیشتی حاضر به انجام سخت‌ترین کارها در معادن هستند می‌نویسد: «در حالی طی روزهای اخیر نایب رئیس انجمن سنگ آهن از تعطیلی بیش از ۲۰۰معدن و بیکاری ۳۰هزار کارگر معدن سنگ آهن در کشور خبر می‌دهد که این قشر سال هاست با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. چندین ساعت متوالی کار در اعماق زمین بدون کمترین امکانات و تجهیزات ایمنی و استاندارد و با حداقل حقوق و دستمزد ازجمله شرایطی است که از سال‌های دور بر زندگی کارگران معادن کشور چنبره زده و در کنار تهدید جان شان، معیشت خانواده‌های‌شان را نیز به بن‌بست رسانده است».
خاطر نشان می‌شود این رسانه وابسته به سپاه پاسداران در حالی در ارتباط با حقوق کارگران اشک تمساح می‌ریزد که بنا بر آمارهای ارائه شده توسط همین رژیم، بالای 80درصد معادن و شرکتها و کارخانه‌های بزرگ دولتی توسط باندها و ایادی و مهره‌های همین رژیم اداره می‌شوند. بعبارت دقیقتر کارفرمایان آن آقا زاده‌های غارتگر وابسته به سرکردگان نظام و سپاه پاسداران ضدمردمی می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb21045e-d344-49a8-8e1d-963e5737dd19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات