728 x 90

ادامه تعلیق عضویت ونزوئلا در سازمان تجاری –اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین

ادامه تعلیق عضویت ونزوئلا در سازمان تجاری –اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین
ادامه تعلیق عضویت ونزوئلا در سازمان تجاری –اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین
سازمان تجاری –اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین ”مرکوسور“ روز شنبه 14مرداد 96رای به ادامه تعلیق عضویت ونزوئلا برای مدت نامعلومی در این بلوک تجاری –اقتصادی داد.

”مرکوسور“ که در ماه دسامبر عضویت ونزوئلا را به‌خاطر عدم پایبندی به تعهداتش به‌حال تعلیق درآورده بود ساعتهایی بعد از برکناری لوییزا ارتگا، دادستان ونزوئلا توسط مجلس مؤسسان فرمایشی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور این تصمیم را اتخاذ کرد.

وزیر امور خارجه برزیل دلیل این تصمیم‌گیری را ناتوانی کاراکاس در احیای دموکراسی در آن کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:
مجلس مؤسسان ونزوئلا دادستان کل کشور را برکنار کرد
خانم اورتگا دادستان کل ونزوئلا که انتخابات هفته گذشته این کشور را به‌دلیل تقلب، غیرقانونی خوانده بود توسط مجلس مؤسسان برکنار شد

مأموران امنیتی ونزوئلا روز شنبه 14مرداد پیش از اعلام برکناری او، دفترش را محاصره کرده بودند و از ورود و خروج به آن جلوگیری می‌کردند.

خانم اورتگا به خبرنگاران گفت که او را برکنار کرده‌اند تا دولت بتواند شواهد فساد و نقض حقوق‌بشر را پنهان کند.

استمرار تظاهرات ضددولتی در ونزوئلا و مرگ چهار تن دیگر از تظاهر کنندگان

با ادامه تظاهرات بر علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در شهرهای مختلف این کشور 4تن دیگر از تظاهر کنندگان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

بنا‌ به گزارشات رسیده تا این لحظه 11تیرماه 96 نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات در شهر بارکیستمتو با تیراندازی بسوی تظاهر کنندگان، باعث کشته شدن 4نفر و زخمی شدن 8نفر دیگر شدند و شمار تلفات درگیریها در این کشور از زمان آغاز آن به 80تن رسید.

از سوی دیگر اورتگا دیزان، دادستان کاراکاس ونزوئلا ضمن تأیید کشته شدن 4نفر از تظاهر کنندگان علت آن را درگیری نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان دانست و ضمن انتقاد از طارق ویلیام مسؤل بازرس روابط عمومی (که به دولت نیز نزدیک است) و پیش از این وظیفه انجام تحقیقات مربوط به جرایم ویژه را برعهده داشت و اکنون مسؤل رسیدگی به جرایم مربوط به بیشتر جرایم نیز است گفت: ”این تصمیم احتمالاً به کسی که خود حقوق‌بشر را نقض می‌کند اجازه می‌دهد تا به تحقیقات در زمینه نقض حقوق‌بشر بپردازد. ما این تصمیم را به‌رسمیت نمی‌شناسیم“.

به‌دنبال اظهارات دیزان، دادگاه عالی ونزوئلا، ممنوعیت خروج از کشور برای وی صادر و حسابهای بانکی وی را نیز مسدود کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95fdc0e7-8602-42d9-8984-7cdebf34a61d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات