728 x 90

مشاور اقتصادی آخوند روحانی: طی ۲سال پس از توافقات هسته‌یی بیش از ۸۰۰هزار نفر بیکار شده‌اند

گسترش بیکاری در میان جوانان
گسترش بیکاری در میان جوانان
روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 15مرداد 96 در جنگ قدرت با باند مقابل در سرمقاله خود روحانی و دولت او را زیر ضرب گرفت و نوشت: «تئوری مکتوب آقای رئیس‌جمهور و لیبرال- سرمایه‌داران حامی دولت یازدهم نتایج ذیل را به‌دنبال داشت:
- ورشکستگی بخشی از صنایع کوچک و بزرگ به علت دوام همزمان رکود و تورم و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید از نتایج اجرای برنامه ریاضت اقتصادی است. بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد، درآمد مالیاتی دولت از ۳۹هزار میلیارد تومان در سال 91به ۱۰۳هزار میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافته است».
 
افزایش میزان بیکاری در ایران
 
افزایش میزان بیکاری در ایران
 
این منبع حکومتی در ادامه نوشت: «سیاست دولت یازدهم این بود که درآمد حاصل از فروش بیشتر نفت و گاز را به‌عنوان تخفیف تصاحب بازار ایران، در اختیار شرکتهای اروپایی و انگلیسی قرار دهد تا با «اقتصاد سیاسی»، جذابیت‌های حفظ «برجام» را در حوزه سیاست خارجی افزایش دهد... بنا بر آمار اعلام شده توسط مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور، در 2سال پس از توافقات هسته‌یی بیش از 800هزار نفر در کشور بیکار شده‌اند. . طبق آمار گمرک، در 9ماه ابتدایی سال 95میزان واردات ایران بالغ بر 30میلیارد دلار یعنی کمی بیش از درآمد‌های نفتی اعلام شده که از این میزان حدود 7میلیارد دلار سهم محصولات غذایی بوده است. البته اگر آمار قاچاق را هم به این آمارها اضافه کنیم، نزدیک به 2برابر درآمد حاصل از فروش نفت و گاز، «واردات» داشته‌ایم»!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ed33f41-0c83-46d3-9f42-189d7f96bb50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات