728 x 90

سی.ان.ان: مقایسه قدرت نظامی آمریکا و چین

مانور نظامی چین در نودمین سالگرد تأسیس ارتش
مانور نظامی چین در نودمین سالگرد تأسیس ارتش
چین در نودمین سالگرد تأسیس ارتش خود به یک قدرت‌نمایی دست زد و رژه‌ای گسترده را انجام داد.سی.ان.ان می‌گوید با این وجود توان بازدارندگی چین در مقایسه با آمریکا چندان به حساب نمی‌آید.

سی.ان.ان 14مرداد 96:
در نودمین سالگرد تأسیس ارتش آزادی خلق چین شی جین پینگ رئیس‌جمهور این کشور طی سخنان خود. گفت:‌ حزب کمونیست بر ارتش این کشور کنترل دارد. او همچنین به نقش فزاینده ارتش اشاره کرد و گفت هرگز به کسی اجازه نخواهد داد هیچ قطعه‌ای از زمین را از چین جدا کند.
در مقایسه ارتش چین با سایر ارتشها باید گفت ارتش آزادی خلق چین بزرگترین نیروی نظامی در جهان است و از بیش از 2میلیون نیروی فعال تشکیل شده است. چین همچنین بیش از 13000دستگاه توپخانه دارد که نزدیک به 2برابر موجودی آمریکا است اما با این حال، آمریکا بزرگترین قدرت نظامی بازدارنده در جهان است که دارای 11ناو هواپیمابر فعال می‌باشد و تعداد بیشتری نیز در حال ساخت است. در مقایسه، چین به‌تازگی دومین ناو هواپیمابر خود را به آب انداخت ولی تا چند سال دیگر، عملیاتی نخواهد شد. آمریکا قادر است ظرف چند هفته کشتیهای جنگی خود را به آسیا منتقل کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56b6fb3a-dcd5-46db-8af1-c689603cac23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات