728 x 90

آلودگی هوا,

آلودگی هوای سیستان و بلوچستان به ۵برابر حد مجاز رسید

-

آلودگی هوای سیستان و بلوچستان
آلودگی هوای سیستان و بلوچستان
کارگزاران رژیم در اداره کل هواشناسی در سیستان و بلوچستان گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستانهای (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به حدود پنج برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان با سرعت 83کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زهک به چهار هزار متر و زابل پنج هزار متر کاهش داده است.

بیشتر بخوانید:

مراجعه ۱۷۲نفر از مردم سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی به علت آلودگی هوا

آلودگی هوا و توفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان از روز سه‌شنبه 10مرداد تا روز پنجشنبه 12مرداد 96 باعث مراجعه 172نفر از مردم این استان به مراکز درمانی شده است.
غلامرضا اربابی مدیر کل دفتر مدیریت بحران رژیم در این استان با اعتراف به این مسأله گفت: ”تاکنون 19نفر در بیمارستانها بستری شده‌اند“.
این کارگزار رژیم بدون اشاره به نقش حاکمیت پلید آخوندی در این امر و خشکاندن بسیاری از منابع آبی کشور از جمله در این استان اعتراف کرد که ”میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستانهای شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) امروز به سه برابر حد مجاز رسید“.

مراجعه بیش از ۵۰۰۰نفر در سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی در اثر آلودگی هوا
به‌دنبال توفان و آلودگی هوا در استان سیستان و بلوچستان تا روز 27تیرماه 96 بیش از 5000نفر از مردم استان بر اثر مشکلات تنفسی، چشمی و قلبی به مراکز درمانی استان مراجعه و بسیاری بستری گردیده‌اند.
یکی از کارگزاران رژیم به نام رفعت که خبرگزاری حکومتی ایسنا از وی به‌عنوان رئیس مرکز فوریتهای پزشکی زابل نام برده می‌گوید ”به‌دلیل افزایش ریزگردها در منطقه سیستان و بلوچستان، مردم با مشکلات تنفسی و چشمی مواجه شده‌اند و استنشاق ذرات ریز گردو غبار یا همان ریزگردها در درازمدت می‌تواند باعث بروز سرطان ریه، انواع سکته و بیماریهای قلبی و همین طور بروز نشانه‌های حمله قلبی در افراد شود“.

سیستان در گرد و غبار و آلودگی هوا تا ۶۰برابر حد استاندارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری رژیم در سیستان و بلوچستان گفت: ادارات و سازمانهای دولتی منطقه سیستان به علت وزش باد و بروز پدیده‌ی گرد و غبار و آلودگی هوا تا 60برابر حد استاندارد روز پنجشنبه 24تیرماه 95 تعطیل شد.
وی در ادامه بدون اشاره به چرایی این شرایط و نقش ویرانگر سیاستهای رژیم در نابودی منابع طبیعی و بروز این پدیده در کشور گفت: ”تحت تاثیر این پدیده در این مدت بیش از 560بیمار تنفسی در سیستان به مراکز بهداشتی درمانی منطقه مراجعه کردند“.
در همین رابطه کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به 60برابر حدمجاز و 22برابر حد بحرانی رساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00388f51-a110-4766-9612-2cb0b0bb1f44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات