728 x 90

تقبیح سفر هیأت فرانسوی به ایران از سوی کمیته ایران دموکراتیک

اطلاعیه کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک
اطلاعیه کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک
کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک، طی اطلاعیه‌یی، سفر هیأت فرانسوی به ایران تحت حاکمیت آخوندها برای شرکت در مراسم تحلیف آخوند روحانی، را محکوم کرد و این مراسم را، مراسمی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات یک رژیم سرکوبگر، توصیف کرد.

در این اطلاعیه آمده است:‌ کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک نگرانی شدید خود را نسبت به وخامت فزاینده وضعیت حقوق‌بشر در ایران و تلاشهای مقامات تهران به‌منظور بهره‌برداری از سفر شخصیتهای اروپایی برای پوشاندن این وضعیت هشدار دهنده، اعلام می‌نماید.

کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک تأکید کرد بهبود وضعیت حقوق‌بشر و توقف اعدامها در ایران بایستی پیش‌شرط هر گونه توسعه روابط دیپلوماتیک و تجاری با رژیم حاکم در تهران باشد.

کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک بر این نظر است که به‌خاطر امنیت بین‌المللی و ثبات منطقه باید اقدامی صورت گیرد که رژیم ایران به فعالیتهای بی‌ثبات کننده و خطرناک خود، به‌ویژه بکار گیری مکرر موشکهای بالیستیک خاتمه دهد.

لذا فرانسه به‌هیچ‌وجه نباید به‌ درخواستها و فشارها و تشبثات رژیم ایران به‌منظور محدود ساختن حقوق دموکراتیک مخالفانش یا هر گونه زدو بندی که فعالیت آنها را هدف قرار دهد، پاسخی دهد. فرانسه بایستی در هر فرصتی التزام مطلق جمهوری ما را که احترام به حقوق‌بشر و لغو حکم اعدام است، متذکر شود.

کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک با اشاره به حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی و نقش بی‌ثبات کننده آن در منطقه و بالاترین رقم اعدام در جهان به گفته سازمان ملل، خواهان قاطعیت در مقابل رژیم آخوندی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68203293-3f66-4a0b-936c-c2734fa80089"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات